Eye tracking v podnikové prodejně firmy Váhala a spol. s r.o
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Banyar, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Denk, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:19Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:19Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52822
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o využití mobilních eye trackingových brýlí v podnikové prodejně firmy Váhala a spol. s r.o. Jedná se o in-store monitoring prodejny s potravinami, ve které je zhruba 50 % výrobků právě od firmy Váhala a spol. s r.o. Cílem práce je zmonitorovat prostředí prodejny, rozložení produktů, efektivitu komunikačních prvků, které působí na zákazníka. V teoretické části se práce věnuje tématům jako maloobchod, fyziologii oka a plynule navazuje na neuromarketing a metodu eye trackingu. Praktická část pak obeznamuje o zkoumaném objektu a samotný výzkum eye trackingovou metodou obohacenou o hloubkový rozhovor. |
|
dc.format |
76 s. (80 452 znaků vč. mezer) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
neuromarketing
|
cs |
dc.subject |
eye tracking
|
cs |
dc.subject |
maloobchod
|
cs |
dc.subject |
in-store monitoring
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
neuromarketing
|
en |
dc.subject |
eye tracking
|
en |
dc.subject |
retail
|
en |
dc.subject |
in-store monitoring
|
en |
dc.title |
Eye tracking v podnikové prodejně firmy Váhala a spol. s r.o |
|
dc.title.alternative |
Eye tracking in the Váhala Ltd. Company Store |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Nemeškalová, Markéta |
|
dc.date.accepted |
2023-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the use of mobile eye tracking glasses in the Váhala Ltd. Company store. It is an in-store monitoring of a grocery store, in which about 50 % of products are from Váhala Ltd. Company. The aim of the work is to monitor the environment of the store, the layout of products, the effectiveness of communication elements that affect the customer. The theoretical part of the thesis deals with topics such as retail and the physiology of the eye and smoothly follows to neuromarketing and eye tracking. The practical part then introduces the research object and the research itself using the eye tracking method enriched with an in-depth interview. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
65761
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account