Influencer marketing na sociálních sítích z pohledu morálky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Stránský, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Benčík, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:18Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:18Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52815
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá otázkou morálky v influencer marketingu na sociálních sítích, téma je postupně zúženo na Instagram. Hlavním předmětem zkoumání je placená propagace na Instagramu a její označování. Pomocí metody kvantitativního dotazníku se práce snaží nalézt či vyvrátit souvislosti mezi postojem k placené propagaci a jednotlivými skupinami lidí, vytvořenými například na základě demografických údajů. Práce taktéž pojednává o vlivu influencer marketingu na nákupní chování zákazníků a na děti, závislosti na sociálních sítích a právních aspektech v influencer marketingu na Instagramu. |
|
dc.format |
80 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
morálka v marketingu
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
influencer marketing
|
cs |
dc.subject |
placená propagace
|
cs |
dc.subject |
Instagram
|
cs |
dc.subject |
morality in marketing
|
en |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
influencer marketing
|
en |
dc.subject |
paid promotion
|
en |
dc.subject |
Instagram
|
en |
dc.title |
Influencer marketing na sociálních sítích z pohledu morálky |
|
dc.title.alternative |
Influencer Marketing on Social Media from the Point of View of Morality |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavelka, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2023-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis examines the question of morality in influencer marketing on social media, with a focus on Instagram. The main topic of investigation is paid promotion on Instagram and its various forms of indication. Through the use of a quantitative questionnaire, the thesis aims to discover or disprove correlations between opinions on paid promotion among groups of people, categorized based on demographic criteria. Additionally, the thesis explores the effect of influencer marketing on consumer purchasing behaviour, as well as its impact on children, social media addiction, and the legal aspects of influencer marketing on Instagram. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
65752
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account