Příběh pro děti jako zdroj inspirace pro badatelsky orientované vzdělávání v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Příběh pro děti jako zdroj inspirace pro badatelsky orientované vzdělávání v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Hana
dc.contributor.author Hladká, Nikol
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:17Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:17Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52783
dc.description.abstract Bakalářská práce pojednává o využitelnosti příběhu jako zdroje inspirace pro sadu badatelsky orientovaných aktivit. Má aplikační charakter a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části vymezuje základní východiska badatelsky orientované koncepce vzdělávání. Pozornost přikládá také čtenářské pregramotnosti a klíčovým strategiím, které se s ní pojí. V neposlední řadě se věnuje využití příběhu v souladu s koncepcí badatelsky orientovaného vzdělávání. V praktické části práce je představena sada badatelsky orientovaných aktivit vycházející z příběhu pro děti, který se zabývá tématem počasí. Sada badatelsky orientovaných aktivit byla realizována v mateřské škole a následně evaluována.
dc.format 87 s. (119 428 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject badatelsky orientované vzdělávání cs
dc.subject čtenářská pregramotnost cs
dc.subject dětské prekoncepty cs
dc.subject počasí cs
dc.subject příběh pro děti cs
dc.subject Inquiry Based Science Education en
dc.subject early literacy en
dc.subject children's preconceptions en
dc.subject weather en
dc.subject story for children en
dc.title Příběh pro děti jako zdroj inspirace pro badatelsky orientované vzdělávání v mateřské škole
dc.title.alternative Children Story as a Source of Inspiration for Inquiry-Based Education in Kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Janíková, Marcela
dc.date.accepted 2023-05-22
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis deals with the usability of stories as a source of inspiration for a set of inquiry-based activities. It has an applied character and is divided into a theoretical and practical part. In the theoretical part, it defines the basic premises of Inquiry Based Science Education concept. It also pays attention to early literacy and key strategies associated with it. Last but not least, the use of storytelling in line with the concept of inquiry - based education is explored. The practical part of the thesis presents a set of inquiry - based activities based on story about weather for children. The set of inquiry - based activities was implemented in a kindergarten and subsequently evaluated.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 63267
dc.date.submitted 2023-04-27


Files in this item

Files Size Format View Description
hladká_2023_dp.pdf 4.770Mb PDF View/Open None
hladká_2023_op.docx 26.81Kb Unknown View/Open None
hladká_2023_vp.docx 25.84Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account