Záškoláctví žáků 1. stupně základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Záškoláctví žáků 1. stupně základní školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Skarupská, Helena
dc.contributor.author Elichová, Natálie
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:16Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:16Z
dc.date.issued 2023-01-20
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52766
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá problematikou záškoláctví žáků prvního stupně základních škol. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se skládá ze tří kapitol. V první kapitole se zaměřujeme na legislativní pojetí záškoláctví a dalších pojmů s tím spojených. Kapitola druhá se pak zabývá záškoláctvím z pohledu pedagogického a sociálního. Najdeme zde podkapitoly, které popisují typy záškoláctví, možné příčiny a v neposlední řadě také možné důsledky tohoto rizikového chování. V poslední kapitole se soustředíme na vývojovou psychologii žáka na prvním stupni a možná rizika tohoto věku. Praktická část se následně zabývá kvalitativním výzkumem. Cílem této práce je porozumět problematice záškoláctví v konkrétních případech žáků prvního stupně pohledem pedagogických a sociálních pracovníků.
dc.format 53 s. (98 020 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject záškoláctví cs
dc.subject první stupeň základní školy cs
dc.subject rizikové chování cs
dc.subject příčiny a důsledky cs
dc.subject truancy en
dc.subject first grade primary school en
dc.subject risky behavior en
dc.subject causes and consequences of truancy en
dc.title Záškoláctví žáků 1. stupně základní školy
dc.title.alternative Truancy of the First Grade Students on Primary Schools
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Staňková, Iva
dc.date.accepted 2023-05-22
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis deals with the issue of truancy of primary school pupils. The work has two parts theoretical and practical. The theoretical part consists of three chapters. In the first chapter, we focus on the legislative concept of truancy and other concepts associated with it. Chapter two then focuses on truancy from a pedagogical and social perspective, there is a breakdown of the possible cause and, last but not least, the consequences. In the last chapter of the theoretical section, we focus on the developmental psychology of the pupil in the first grade and the potential risks of this age. The practical part then deals with qualitative research. The aim of this work is to understand the issue of truancy in particular cases of pupils in the first grade by looking at teaching and social workers.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 64759
dc.date.submitted 2023-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
elichová_2023_dp.pdf 1.195Mb PDF View/Open None
elichová_2023_op.docx 26.72Kb Unknown View/Open None
elichová_2023_vp.docx 15.82Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account