Adaptace dětí cizinců na MŠ pohledem učitelek MŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Adaptace dětí cizinců na MŠ pohledem učitelek MŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Skarupská, Helena
dc.contributor.author Dubská, Pavla
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:16Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:16Z
dc.date.issued 2023-01-20
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52758
dc.description.abstract Předkládaná bakalářská práce se věnuje tématu adaptace dětí cizinců na MŠ pohledem učitelek MŠ. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, teoretické a praktické. V teoretické části se blíže věnujeme migraci a možnostem legálního pobytu na území ČR, vzdělávání dětí v MŠ, vývoji dítěte předškolního věku z psychologického hlediska a dále samotnému procesu adaptace na MŠ, jeho fázím a specifikům. V praktické části byl realizován kvalitativní výzkum zaměřený na průběh a specifika procesu adaptace dětí cizinců, a to skrze pohled učitelek. Výstupem výzkumného šetření je zakotvená teorie.
dc.format 65
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dítě cizinec cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject učitelka cs
dc.subject adaptace cs
dc.subject foreigner´s child en
dc.subject pre-school age en
dc.subject kindergarten en
dc.subject teacher en
dc.subject adaptation process en
dc.title Adaptace dětí cizinců na MŠ pohledem učitelek MŠ
dc.title.alternative Adaptation of Foreing Children to Kindergarten from the Point of View of Kindergarten Teachers
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Včelařová, Hana
dc.date.accepted 2023-05-22
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis is devoted into the adaptation of foreigners´ children at kindergarten from teachers´s point of view. I devided the theses into two main parts: teoretical and practical one. The teoretical deals with migration and possibilities of legal stay of foreigners on the Czech state territory, education of children in kindergarten and about development of pre-school age from psychological aspect. After that also especially discusses the process of adaptation, phases and specifics of adaptation. The qualitative research devoted to progress and specifics of children´s adaptation process was realised in practical part of theses with teachers´s point of view. The output of research is the theory establishment.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 64758
dc.date.submitted 2023-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
dubská_2023_dp.pdf 2.541Mb PDF View/Open None
dubská_2023_op.docx 17.59Kb Unknown View/Open None
dubská_2023_vp.docx 15.79Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account