Využití softwarových aplikací v profesním rozvoji učitelů mateřských škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Zachovalová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:16Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:16Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52757
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má teoreticko-empirický design a zabývá se tématem využívání digitálních technologií v profesním rozvoji učitele mateřské školy. Teoretická část sumarizuje poznatky z oblasti profesního života učitele mateřské školy a blíže pak vymezuje jeho kompetence, především ve vztahu k digitálním technologiím. Empirická část je zpracována na základě výsledků dotazníkového šetření, které tematicky koresponduje s teoretickou částí. V druhé části jsou interpretovány výsledky rozhovorů s učitelkami zaměřené na zhodnocení předloženého vzdělávacího softwaru pro učitele. Závěr pak přináší doporučení pro praxi mateřských škol. |
|
dc.format |
110 s. (198 929) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
profesní rozvoj učitele mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
digitální technologie
|
cs |
dc.subject |
digitální kompetence
|
cs |
dc.subject |
vzdělávací software
|
cs |
dc.subject |
generace
|
cs |
dc.subject |
professional development of preschool teachers
|
en |
dc.subject |
digital technologies
|
en |
dc.subject |
digital competencies
|
en |
dc.subject |
educational software
|
en |
dc.subject |
generation
|
en |
dc.title |
Využití softwarových aplikací v profesním rozvoji učitelů mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
Using Software Applications in the Professional Development of Kindergarten Teachers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Obonya, Juraj |
|
dc.date.accepted |
2023-05-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master´s thesis deals with the topic of using digital technologies in professional development of preschool teacher and has a theoretical-empirical approach. The theoretical part summarizes information from the area of professional development of preschool teacher and focuses on their competencies especially in relation to digital technologies. The empirical part has a quantitative design and it is based on results of a questionnaire, whose topic corresponds to the theoretical part. In the second part are interpreted the results of interview with preschool teachers, They focus on the evaluation of the presented educational software for teachers. At the end of the work, the research findings and recommendations for practice are presented. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
65174
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account