Spolurozhodování o rozvoji školy pohledem učitelů a ředitelů mateřských škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Ševčíková, Izabela
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:14Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:14Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52722
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se spolurozhodováním o rozvoji školy pohledem učitelů a ředitelů mateřských škol. Teoretická část práce srozumitelným způsobem objasňuje poznatky související se strategickým řízením a rozvojem školy, vedením týmu neboli leadershipem a kulturou školy. Závěrečnou kapitolou teoretické části je sumarizace získaných poznatků. V navazující empirické části je hlavním cílem popsat, jak učitelé a ředitelé mateřských škol vnímají spolurozhodování o dalším rozvoji školy. Výzkumné šetření je uskutečněno za pomoci kvalitativně orientovaného výzkumného designu s využitím metody polostrukturovaného interview s učiteli a řediteli šesti mateřských škol Zlínského kraje. Pro ucelenost a přehlednost této práce jsou v jejím závěru vyhodnocena a shrnuta získaná data. |
|
dc.format |
96 s. (179 579 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
řízení školy
|
cs |
dc.subject |
strategické řízení školy
|
cs |
dc.subject |
leadership
|
cs |
dc.subject |
spolurozhodování
|
cs |
dc.subject |
management of the school
|
en |
dc.subject |
strategic management of the school
|
en |
dc.subject |
leadership
|
en |
dc.subject |
co-decision
|
en |
dc.title |
Spolurozhodování o rozvoji školy pohledem učitelů a ředitelů mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
Participation in School Development Decision-Making from Teachers' and Kindergarten Principals' Perspectives |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2023-05-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The master thesis has a theoretical-empirical character and deals with the co-decision-making of school development from the perspective of teachers and headteachers of kindergartens. The theoretical part of the thesis explains in a comprehensible way the knowledge related to strategic management and school development, team management or leadership and school culture. The final chapter of the theoretical section is a summary of the obtained findings. In the following practical part, the main aim is to describe how teachers and headteachers of kindergartens perceive co-decision making for further school development. The research investigation is carried out by using a qualitative research design employing a semi-structured interview method with teachers and headteachers of six kindergartens in the Zlín region. In the conclusion of the thesis, the data are evaluated and summarized for the reason of coherence and clarity. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
65145
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account