Spolupráce školy a rodiny na 1. stupni základní školy z perspektivy učitelů a rodičů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Spolupráce školy a rodiny na 1. stupni základní školy z perspektivy učitelů a rodičů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Plisková, Barbora
dc.contributor.author Manová, Eliška
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:14Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:14Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52716
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá spoluprací školy a rodiny na prvním stupni základní školy. Cílem práce bylo zjistit, jak na vzájemnou spolupráci pohlíží rodiče a učitelé. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o spolupráci mezi rodinou a školou, jsou tam popsány různé formy spolupráce a pojednává také o možných rizicích, která mohou při spolupráci mezi rodinou a školou nastat. Praktická část popisuje výzkumné šetření, které probíhalo formou polostrukturovaných rozhovorů s rodiči a učiteli žáků prvních tříd. Sesbíraná data byla analyzována metodou otevřeného kódování. Výzkumná zjištění poukazují na důležitost spolupráce mezi rodiči a učiteli žáků prvních tříd. Výsledky výzkumu odkrývají bariéry, které mohou při spolupráci nastat a také možnosti, jak mohou rodiče a učitelé vzájemnou spolupráci podpořit.
dc.format 108 s. (210 239)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject angažovanost rodičů cs
dc.subject vztah rodič-učitel cs
dc.subject spolupráce rodiny a školy cs
dc.subject parental involvement en
dc.subject parent-teacher relationship en
dc.subject family and school cooperation en
dc.title Spolupráce školy a rodiny na 1. stupni základní školy z perspektivy učitelů a rodičů
dc.title.alternative Cooperation in School-Family Relations in Primary Education from the Teachers´and Parents´Perspectives
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Najvar, Petr
dc.date.accepted 2023-05-17
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the cooperation of school and family in the first stage of primary school. The aim of the thesis was to find out how parents and teachers view mutual cooperation. The theoretical part summarizes the knowledge of cooperation between family and school, describes various forms of cooperation, and also discusses the potential risks that can arise in cooperation between family and school. The practical section describes the research investigation, that took the form of semi-structured interviews with parents and teachers of first-grade pupils. The collected data was analyzed using an open-coding method. The results of the research point to the importance of cooperation between parents and teachers of first-grade pupils. The research findings reveal the barriers that can arise during cooperation and the ways in which parents and teachers can support each other's cooperation.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 63236
dc.date.submitted 2023-04-20


Files in this item

Files Size Format View Description
manová_2023_dp.pdf 2.233Mb PDF View/Open None
manová_2023_op.docx 28.32Kb Unknown View/Open None
manová_2023_vp.docx 26.20Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account