Využití didaktických metod v hudební výchově na 1. stupni základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jelénková, Libuše
|
|
dc.contributor.author |
Kopecká, Kristina
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:14Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:14Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52715
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá didaktickými metodami v hudební výchově na 1. stupni základní školy. Hlavním cílem diplomové práce je zmapovat využívání didaktických metod v hudební výchově na 1. stupni základní školy. Výzkumný vzorek je tvořen 153 učiteli 1. stupně základní školy v Jihomoravském kraji. Hlavní výzkumnou metodu představuje metoda dotazníku doplněná o strukturované pozorování vyučovacích hodin hudební výchovy na 1. stupni základní školy. Výzkumná zjištění poukazují na to, jaké konkrétní didaktické metody, vycházející z předem stanovených kategorií didaktických metod dle různých autorů, učitelé v hudební výchově na 1. stupni základní školy nejčastěji uplatňují. Taktéž byla v rámci výzkumu zjištěna nejčastější kritéria pro volbu didaktických metod a identifikovány didaktické metody využívané v hudební výchově na 1. stupni základní školy se zaměřením na pojetí výuky. Na základě všech výzkumných zjištění je následně vypracováno doporučení vztahující se k praxi. |
|
dc.format |
103 s. (162 678 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
didaktická metoda
|
cs |
dc.subject |
hudební výchova
|
cs |
dc.subject |
aktivizující metody výuky
|
cs |
dc.subject |
didactic method
|
en |
dc.subject |
teaching music
|
en |
dc.subject |
activating teaching methods
|
en |
dc.title |
Využití didaktických metod v hudební výchově na 1. stupni základní školy |
|
dc.title.alternative |
Didactic Methods in Music Education at Primary Schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pacholík, Viktor |
|
dc.date.accepted |
2023-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with didactic methods of teaching music at the first level of primary school. The main aim of the thesis is to outline the application of didactic methods in music teaching at the first level of primary school. The research sample consists of 153 teachers at the first level of primary school in the South Moravian Region. The main research method selected was the questionnaire method accompanied by a structured observation of music teaching classes at the first level of primary school. The research findings show what specific didactic methods, based on pre-determined categories of didactic methods according to various authors, are applied by music teachers at the first level of primary school. In the same way the most common criteria were determined in the research for the choice of didactic methods and identified didactic methods applied in teaching music at the first level of primary school focusing on the concept of teaching. Based on all research findings is subsequently developed recommendations for practise. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
63231
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account