Obtíže budoucích učitelů ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ pohledem fakultního učitele

DSpace Repository

Language: English čeština 

Obtíže budoucích učitelů ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ pohledem fakultního učitele

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Hana
dc.contributor.author Gřešáková, Lenka
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:14Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:14Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52712
dc.description.abstract Předkládaná diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je zjistit, jak vnímají fakultní učitelé obtíže budoucích učitelů ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá vymezením terminologie a východisek o současných přístupech ve výuce českého jazyka a mentoringu budoucích učitelů. Empirická část představuje kvalitativní design a závěry výzkumu, který byl realizován prostřednictvím fokusové skupiny a interview s fakultními učiteli. Výzkumná zjištění ukazují, jaké obtíže mají budoucí učitelé v oblasti chybějících praktických dovedností, jaké obtíže mají v oblasti odborné připravenosti a jaký vliv má přístup studenta k praxi. V závěru práce jsou analyzovány výsledky výzkumu a doporučení pro praxi.
dc.format 65 s. (117 656 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject přípravné vzdělávání učitelů cs
dc.subject student učitelství cs
dc.subject výuka českého jazyka cs
dc.subject fakultní učitel cs
dc.subject mentoring cs
dc.subject preservice teacher education en
dc.subject teaching student en
dc.subject teaching the Czech language en
dc.subject mentor en
dc.subject mentoring en
dc.title Obtíže budoucích učitelů ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ pohledem fakultního učitele
dc.title.alternative Difficulties of Future Teachers in Teaching the Czech Language in Primary Education from the Point of View of a Mentor Teacher
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Fasnerová, Martina
dc.date.accepted 2023-05-17
dc.description.abstract-translated The presented diploma thesis has a theoretical-empirical character. The aim of the diploma thesis is to find out how mentors perceive the difficulties of future teachers in teaching the Czech language in primary education. The theoretical part deals with defining terminology and starting points about current approaches in teaching the Czech language and mentoring future teachers. The empirical part presents the qualitative design and conclusions of the research, which was carried out through a focus group and interviews with mentors. The research findings show what difficulties future teachers have in the area of missing practical skills, what difficulties they have in the area of professional preparation and what influence the student's approach to practice has. At the end of the thesis, the research results and recommendations for practice are analyzed.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 63225
dc.date.submitted 2023-04-20


Files in this item

Files Size Format View Description
gřešáková_2023_dp.pdf 1.209Mb PDF View/Open None
gřešáková_2023_op.docx 26.12Kb Unknown View/Open None
gřešáková_2023_vp.docx 25.76Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account