Copingové strategie sociálních pedagogů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Copingové strategie sociálních pedagogů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lemrová, Soňa
dc.contributor.author Kubová, Eva
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:13Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:13Z
dc.date.issued 2023-01-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52705
dc.description.abstract Diplomová práce je zaměřena na stresové situace, se kterými se sociální pedagog může ve své práci setkat. Z literární rešerše lze identifkovat různé druhy a úrovně stresu, postupy zvládání stresových situací a také popisuje příčiny stresu a jejich dopad na sociální pedagogy. Cílem této práce je zjistit, jaké copingové strategie používají sociální pedagogové. Dílčí cíle se zaměřují na rozdíly při volbě copingových strategií podle pohlaví, věku, rodinného stavu a délky praxe. Výzkumná data jsou zjišťována pomocí kvantitativního výzkumu u vzorku 57 respondentů. Tento výzkum je realizován prostřednictvím dotazníku SVF 78, který standardizuje copingové strategie na pozitivní a negativní. Analýzou dat bylo zjištěno, že mezi nejčastější užívané copingové strategie patří pozitivní strategie "Kontrola situace". U všech stanovených kategorií respondentů byly prokázány rozdílné copingové strategie, přesto ani u jedné nebylo prokázáno značné vychýlení oproti národnímu průměru. V závěru práce jsou uvedena opatření směřující ke zvládání a prevenci vzniku stresových situací.
dc.format 61 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject stres cs
dc.subject zátěž cs
dc.subject copingové strategie cs
dc.subject sociální pedagog cs
dc.subject dotazník SVF 78 cs
dc.subject stress en
dc.subject burden en
dc.subject coping strategies en
dc.subject social pedagogue en
dc.subject SVF 78 questionnaire en
dc.title Copingové strategie sociálních pedagogů
dc.title.alternative Coping Strategies of Social Educators
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrnčiříková, Zuzana
dc.date.accepted 2023-05-17
dc.description.abstract-translated The diploma thesis is focused on stressful situations that social pedagogues may encounter in their work. From the literature review, it is possible to identify different types and levels of stress, procedures for coping with stressful situations, and also describes the causes of stress and their impact on social pedagogues. The aim of this work is to find out what coping strategies are used by social pedagogues. Sub-objectives focus on differences in the choice of coping strategies according to gender, age, marital status and length of practice. Research data is obtained using quantitative research with a sample of 57 respondents. This research is implemented through the SVF 78 questionnaire, which standardizes coping strategies into positive and negative. The analysis of the data revealed that the positive strategy "Control of the situation" is among the most frequently used coping strategies. Different coping strategies were demonstrated for all established categories of respondents, yet not a single one showed a significant deviation from the national average. At the end of the thesis, measures aimed at managing and preventing the occurrence of stressful situations are presented.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 64546
dc.date.submitted 2023-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
kubová_2023_dp.pdf 3.637Mb PDF View/Open None
kubová_2023_op.docx 17.98Kb Unknown View/Open None
kubová_2023_vp.docx 18.87Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account