Analýza sociální gramotnosti v souvislosti s mírou sebehodnocení žáků 2. stupně základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Malíčková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:13Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:13Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52699
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá analýzou sociální gramotnosti v souvislosti s mírou sebehodnocení žáků 2. stupně základní školy. Cílem práce je zjistit, jakou úrovní sociální gramotnosti a mírou sebehodnocení disponují žáci na konci povinné školní docházky. V teoretické části jsou vymezeny vybrané pojmy a charakteristiky související s danou problematikou. Praktická část diplomové práce obsahuje výzkumné šetření provedené kvantitativní metodou za užití dvou standardizovaných dotazníků. Výsledky výzkumného šetření prokázaly uspokojivou úroveň sociální gramotnosti a nižší míru sebehodnocení žáků. |
|
dc.format |
92 s. (68 000 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální gramotnost
|
cs |
dc.subject |
sebehodnocení
|
cs |
dc.subject |
žáci
|
cs |
dc.subject |
děti
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
social literacy
|
en |
dc.subject |
self evalution
|
en |
dc.subject |
pupils
|
en |
dc.subject |
children
|
en |
dc.subject |
elementary school
|
en |
dc.title |
Analýza sociální gramotnosti v souvislosti s mírou sebehodnocení žáků 2. stupně základní školy |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Social Literacy in the Connection with the Level of Self-evaluation of Pupils of the Second Stage of Elementary Schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2023-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the analysis of social literacy in connection with the level of self-evaluation of pupils of the 2nd grade of elementary school. The aim of the work is to find out what level of social literacy and level of self-evaluation students have at the end of compulsory schooling. In the theoretical part, selected concepts and characteristics related to the given issue are defined. The practical part of the diploma thesis contains a research investigation carried out using a quantitative method using two standardized questionnaires. The results of the research investigation showed a satisfactory level of social literacy and a lower level of self-assessment of pupils. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64553
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account