Analýza sociálních vztahů ve vybrané školní třídě

DSpace Repository

Language: English čeština 

Analýza sociálních vztahů ve vybrané školní třídě

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Mokrá, Kateřina
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:13Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:13Z
dc.date.issued 2023-01-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52696
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá analýzou sociálních vztahů ve vybrané školní třídě na základě jednotlivých kritérií třídního klimatu: míře spokojenosti, konfliktů, soutěživosti, obtížnosti, soudržnosti a míře pořádku. Dále analyzujeme strukturu sociálních vztahů a postavení vrstevnicky vyloučených žáků dle míry vlivu a sympatií. Výzkum zahrnuje výsledky kvantitativního šetření realizovaného během školního roku 2021/2022 technikou standardizovaného dotazníku a sociometrického měření ve vybrané 9. třídě základní školy. Získaná data byla analyzována dle metodik a porovnána s normou. Z výsledků výzkumu vyplynula skutečnost, že se třídní klima v námi vybrané třídě vymyká referenčním hodnotám v rámci stanovených norem, a to především vysokou soudržností a nízkou soutěživostí. Deficit spatřujeme v absenci sociálního pedagoga na škole, který má profesní předpoklady pro práci s vrstevnicky vyloučenými žáky.
dc.format 88 s. (161 433 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject sociální interakce cs
dc.subject sociální role a postavení cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject sociální dovednosti cs
dc.subject socializační činitele cs
dc.subject klima třídy cs
dc.subject učitel cs
dc.subject social interaction en
dc.subject social role and status en
dc.subject communication en
dc.subject social skills en
dc.subject socialization factors en
dc.subject classroom climate en
dc.subject teacher en
dc.title Analýza sociálních vztahů ve vybrané školní třídě
dc.title.alternative An Analysis of Social Relations in a Selected School Class
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Cejpek Blaštíková, Lucie
dc.date.accepted 2023-05-17
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the analysis of social relations in a selected school class, based on individual criteria of the classroom climate: degree of satisfaction, conflicts, competitiveness, difficulty, cohesion, and degree of order. Furthermore, we analyse the structure of social relations and the position of peer-excluded pupils according to the attractions and influence between individuals in the group. The research includes the results of a quantitative survey carried out during the school year 2021/2022 using the technique of a standardized questionnaire and sociometric measurement in a selected 9th grade elementary school. The data obtained were analysed according to the methodologies and compared with the norm. The results of the research revealed that the classroom climate in the class we selected deviates from the reference values within the set standards, namely high cohesion and low competitiveness. We see a deficit in the absence of a social pedagogue at the school, who has the professional prerequisites for working with pupils who are excluded from their peers.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 64559
dc.date.submitted 2023-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
mokrá_2023_dp.pdf 2.401Mb PDF View/Open None
mokrá_2023_op.docx 20.80Kb Unknown View/Open None
mokrá_2023_vp.docx 19.04Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account