Revize kurikula primárního vzdělávání v kontextu učitele 1. stupně základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vašíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Žídková, Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:13Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:13Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52690
|
|
dc.description.abstract |
Předložená diplomová práce se zabývá revizí kurikula primárního vzdělávání. Cílem je odhalit, jaký přístup mají učitelé 1. stupně základní školy k revizi kurikula primárního vzdělávání. Teoretická část popisuje proměny kurikulárních dokumentů v České republice od roku 1989 a shrnuje nastávající změny v důsledku velké revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávaní (RVP ZV). Praktická část prezentuje výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu realizovaného prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli 1. stupně základní školy. K významným závěrům výzkumu patří skutečnost, že se učitelé nechtějí angažovat v revizi, ale spíše čekají na její důsledky. |
|
dc.format |
76 s. (143 100 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
revize kurikula
|
cs |
dc.subject |
kurikulum
|
cs |
dc.subject |
kurikulární dokumenty
|
cs |
dc.subject |
curriculum revision
|
en |
dc.subject |
curriculum
|
en |
dc.subject |
curriculum documents
|
en |
dc.title |
Revize kurikula primárního vzdělávání v kontextu učitele 1. stupně základní školy |
|
dc.title.alternative |
Revision of the Primary Education Curriculum and the role of the Primary School Teacher |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Janíková, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2023-05-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The present thesis deals with the revision of the primary education curriculum. The aim is to reveal the approach of primary school teachers to the revision of the primary education curriculum. The theoretical part describes the changes in curriculum documents in the Czech Republic since 1989 and summarises the upcoming changes as a result of the major revision of the Framework Curriculum for Primary Education. The practical part presents the results of qualitatively oriented research conducted through semi-structured interviews with primary school teachers. Among the significant findings of the research is the fact that teachers do not want to engage in the revision, but rather wait for its consequences. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
63250
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account