Příčiny nekázně z perspektivy učitele 1. stupně základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pacholík, Viktor
|
|
dc.contributor.author |
Nuhlíčková, Viktorie
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:13Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:13Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52689
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce na téma "Příčiny nekázně z perspektivy učitele základních škol" poukazuje na velké množství faktorů, které mohou zapříčinit neukázněné chování žáka. Teoretická část se zabývá samotným pojetím kázně a nekázně ve školním prostředí, příčinami nekázně a jejich řešení u žáků primárního vzdělávání. Praktická část je věnována kvalitativnímu výzkumnému šetření, jehož cílem je zjistit příčiny nekázně žáků z perspektivy učitele 1. stupně základních škol. Dílčími cíli bylo popsat chápání nekázně učitelů, popsat proměny příčin nekázně žáků a práce učitelů s příčinami neukázněného chování. Pohledy nekázně učitelů jsou zkoumány prostřednictvím výzkumné metody nedokončené věty a Focus groups, které byly pomoci otevřeného kódování interpretovány. Učitelé se zdají mít různé pohledy na příčiny nekázně, ale shodují se na tom, že rodina hraje klíčovou roli při výchově žáků, které ovlivňuje jejich chování ve třídě. |
|
dc.format |
70 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
faktory nekázně
|
cs |
dc.subject |
výchovné styly
|
cs |
dc.subject |
problémové chování
|
cs |
dc.subject |
factors unruly
|
en |
dc.subject |
educational styles
|
en |
dc.subject |
problem behavior
|
en |
dc.title |
Příčiny nekázně z perspektivy učitele 1. stupně základní školy |
|
dc.title.alternative |
Causes of Indiscipline from the Perspective of a Primary School Teacher |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrů Puhrová, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2023-05-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis on "Causes of Discipline from the Perspective of an Elementary School Teacher" points out a large number of factors that can cause unruly behavior of a student. The theoretical part deals with the very concept of discipline and indiscipline in the school environment, the causes of indiscipline and their solutions in primary education pupils. The practical part is devoted to a qualitative research investigation aimed at finding out the causes of pupil indiscipline from the perspective of a primary school teacher. The sub objectives were to describe teachers' understanding of insubordination, to describe the changes in the causes of pupil insubordination and teachers' work with the causes of insubordination. Teachers' perspectives of teacher indiscipline are explored through the research method of incomplete sentences and focus groups, which were interpreted using open coding. Teachers appear to have different perspectives on the causes of indiscipline but agree that the family plays a key role in the education of students which influences their behaviour in the classroom. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
63239
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account