dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Zemanová, Dora
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:13Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:13Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52687
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá aktuálně využívanými metodami výuky prvopočátečního čtení a psaní ve Zlínském kraji. Cílem práce je zjistit, jaké jsou využívané metody prvopočátečního čtení a psaní ve školním roce 2022/2023. Teoretická část shrnuje poznatky o tradičních a alternativních metodách prvopočátečního čtení a psaní. Praktická část představuje výzkum, jenž byl realizován prostřednictvím kvantitativní metodologie za použití dvou dotazníků. Dotazníky byly distribuovány učitelům 1. ročníků a ředitelům základních škol Zlínského kraje. Výzkumná zjištění ukazují na stálost používání metod prvopočátečního čtení a psaní při porovnání s daty ČŠI z roku 2014. V závěru práce jsou prezentovány výsledky výzkumu a doporučení pro praxi, zejména pro učitele působící na 1. stupni základních škol. |
|
dc.format |
96 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
prvopočáteční čtení a psaní
|
cs |
dc.subject |
analyticko-syntetická metoda
|
cs |
dc.subject |
genetická metoda
|
cs |
dc.subject |
metoda Sfumato?
|
cs |
dc.subject |
Foucambertova metoda
|
cs |
dc.subject |
initial reading and writing
|
en |
dc.subject |
analytic-synthetic method of reading and writing
|
en |
dc.subject |
genetic method of reading and writing
|
en |
dc.subject |
Sfumato? method
|
en |
dc.subject |
Foucambert method
|
en |
dc.title |
Aktuálně využívané metody výuky prvopočátečního čtení a psaní ve Zlínském kraji |
|
dc.title.alternative |
Current Methods to Teach Primary Reading and Writing in the Zlin Region |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Janíková, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2023-05-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the currently used methods of teaching initial reading and writing in the Zlin Region. The aim of the work is to discover which methods of initial reading and writing are being used in the school year 2022/2023. The theoretical part summarizes knowledge of traditional and alternative methods of initial reading and writing. The practical part presents research carried out through quantitative methodology by using two questionnaires. The questionnaires were distributed to first-grade teachers and primary school principals in the Zlin Region. The research findings show the stability of methods among initial reading and writing compared with the ČŠI's statistics from 2014. At the conclusion are results of the research and recommendations for practice, especially for first grade teachers in primary school. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
63248
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-20 |
|