Percipovaná blízkost ve vztahu učitel-žák na 1. stupni základních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Percipovaná blízkost ve vztahu učitel-žák na 1. stupni základních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Matušů, Renáta
dc.contributor.author Štefaníková, Dominika
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:12Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:12Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52686
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá percipovanou neboli vnímanou blízkostí mezi učitelem a žáky na prvním stupni základních škol. Cílem práce je zjistit, jaký je rozdíl v hodnocení učitele žáky a učitele sebe samého. S vnímanou blízkostí souvisí vztah učitele a žáků, který je popsán v teoretické části. Aby byly vztahy ve školní třídě kladné, záleží na prostředí a třídním klimatu, které je také objasněno. Posledním bodem teoretické části je role komunikace v utváření vztahu a blízkosti mezi učitelem a žáky. Pro zjištění a porovnání vnímané blízkosti mezi učitelem a žáky byla zvolena výzkumná metoda dotazníkového šetření, doplněná o Mann-Whitneyův U-Test. Díky těmto metodám bylo zjištěno, že se učitelé, oproti hodnocení žáků, nadhodnocují. Pomocí Mann-Whitneyova Testu bylo zjištěno, že se z hlediska pohlaví neobjevují značné rozdíly ve vnímané blízkosti mezi učitelem a žáky.
dc.format 79s. (115 974 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject interakce učitele a žáka cs
dc.subject blízkost cs
dc.subject interpersonální bezprostřednost učitele cs
dc.subject teacher-student interaction en
dc.subject closeness en
dc.subject teacher immediacy en
dc.title Percipovaná blízkost ve vztahu učitel-žák na 1. stupni základních škol
dc.title.alternative Perceived Closeness of the Teacher-Pupil Relationship at 1st Year of Primary School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Jirásková, Miroslava
dc.date.accepted 2023-05-16
dc.description.abstract-translated This diploma thesis is about the perceived closeness between the teacher and pupils at 1st grade of primary schools. The aim of the work is to find out what is the difference in the evaluation of the teacher by the students and the teacher himself. Perceived closeness is related to the relationship between teacher and students, which is described in the theoretical part. In order for the relationships in the school classroom to be positive, it depends on the environment and the classroom climate, which is also described. The last point of the theoretical part is the role of communication in shaping the relationship and closeness between the teacher and the students. For find out and compare the perceived closeness between the teacher and the students, was selected the research method of questionnaire survey, supplemented with the Mann-Whitney U-Test. Based on that was found that teachers evaluation is positive versus student's evaluations. Using the Mann-Whitney Test, it was found that there are no significant differences in the perceived closeness between the teacher and the students in terms of gender.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 63246
dc.date.submitted 2023-04-20


Files in this item

Files Size Format View Description
štefaníková_2023_dp.pdf 1.440Mb PDF View/Open None
štefaníková_2023_op.docx 24.59Kb Unknown View/Open None
štefaníková_2023_vp.docx 29.15Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account