Možnosti týmové spolupráce ve vyučování na 1. stupni základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jirásková, Miroslava
|
|
dc.contributor.author |
Ambrožová, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:12Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:12Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52680
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce "Možnosti týmové spolupráce ve vyučování na 1. stupni základní školy" pojednává o důležitosti týmové spolupráce jakožto přirozené situaci, v níž se lidé učí sociálním dovednostem. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, kterými jsou spolupráce, kooperativní učení a organizační formy podporující spolupráci žáků ve výuce. Tyto pojmy odkazují na danou problematiku. Praktická část vypovídá o efektivní účinnosti učitelem zvolených organizačních forem ve výuce, s jejichž pomocí učitel usiluje o sociální rozvoj žáků a zároveň klade důraz na učení se formou spolupráce. |
|
dc.format |
95 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
týmová spolupráce
|
cs |
dc.subject |
kooperativní výuka
|
cs |
dc.subject |
skupinová výuka
|
cs |
dc.subject |
team work
|
en |
dc.subject |
co-operative mode of study
|
en |
dc.subject |
group classwork
|
en |
dc.title |
Možnosti týmové spolupráce ve vyučování na 1. stupni základní školy |
|
dc.title.alternative |
Team Teaching in Primary School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vašíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2023-05-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
This dissertation "The possibilities of team work in teaching at the first stage of primary school" analyses team work as a natural aktivity which attributes individuals with useful social skills. The paper is divided into a practical and theoretical part. The theoretical part lists the general terms such as cooperation, cooperative learning and organisational forms supporting the student team work in learning. These terms adress the given topic of my research. The practical part examines the effects of the organisational forms selected by a teacher which help the students to evolve socially as well as emphasise the necessity of learning by team work. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
63216
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account