Inkluze v předškolním vzdělávání z pohledu učitelů a asistentů pedagoga
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Bučková, Eliška
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:12Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:12Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52677
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním v mateřské škole z pohledu učitelů a asistentů pedagoga. V teoretické části vymezujeme pojmy jako inkluzivní vzdělávání, popisujeme spolupráci mateřských škol rámci inkluzivního vzdělávání, dále dítě se speciálně vzdělávacími potřebami, podpůrná opatření a v neposlední řadě pedagoga, asistenta pedagoga a jejich vzájemnou spolupráci. Praktická část se skládá z kvalitativního výzkumu, kde zhodnocujeme přínos inkluzivního vzdělávání z pohledu učitelů a asistentů pedagoga. Následně zjišťujeme, jaký přínos má inkluzivní vzdělávání z pohledu učitelů a asistentů pedagoga pro intaktní děti a děti se speciálně vzdělávacími potřebami. Data byla zpracována pomocí zakotvené teorie a na základě získaných dat navrhujeme opatření, která by následně mohla být využita v praxi. |
|
dc.format |
77 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
intaktní dítě
|
cs |
dc.subject |
dítě se speciálně vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
teaching assistant
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
intact child
|
en |
dc.subject |
child with special educational needs
|
en |
dc.title |
Inkluze v předškolním vzdělávání z pohledu učitelů a asistentů pedagoga |
|
dc.title.alternative |
Inclusion in Preschool Education from the Perspective of Teachers and Teaching Assistants |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2023-05-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with inclusive education in kindergarten from the perspective of teachers and teaching assistants. In the theoretical part we define concepts such as inclusive education, describe the cooperation of kindergartens within inclusive education, a child with special educational needs, support measures and last but not least the teacher, teaching assistant and their cooperation. The practical part consists of qualitative research where we evaluate the contribution of inclusive education from the perspective of the teachers and the teaching assistants. We then investigate the benefits of inclusive education from the perspective of teachers and teaching assistants for intact children and children with special educational needs. The data was processed using grounded theory and based on the data we propose measures that could subsequently be used in practice. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64507
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account