Analýza učiva pro oblast komunikační výchovy v učebnicích českého jazyka pro 1. stupeň základních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 
Analýza učiva pro oblast komunikační výchovy v učebnicích českého jazyka pro 1. stupeň základních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Hana
dc.contributor.author Blechová, Monika
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:11Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:11Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52657
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá analýzou učebnic českého jazyka pro první stupeň základní školy se zaměřením na úlohy podporující komunikační výchovu. Cílem diplomové práce je nejen zanalyzovat zastoupení těchto úloh v učebnicích českého jazyka pro první stupeň základní školy, ale také zjistit názory učitelů prvního stupně na danou problematiku. Výzkumný vzorek tvořilo 12 učebnic od 2.- 5.ročníku třech různých nakladatelství, u kterých byla provedena obsahová analýza učiva komunikační výchovy a 140 respondentů, kteří odpověděli na dotazníkové šetření. Bylo zjištěno, že některá z těchto nakladatelství více využívají danou oblast. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že respondenti preferují učebnice, které mají podle obsahové analýzy menší zastoupení komunikační výchovy.
dc.format 134.s (178 896)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject didaktická analýza učebnic cs
dc.subject didaktická analýza učiva cs
dc.subject komunikační výchova cs
dc.subject jazyk a jazyková komunikace cs
dc.subject didactic analysis of textbooks en
dc.subject didactical analysis of the curriculum en
dc.subject communication education en
dc.subject language and language communication en
dc.title Analýza učiva pro oblast komunikační výchovy v učebnicích českého jazyka pro 1. stupeň základních škol
dc.title.alternative Analysis of Communication Education Curriculum in Czech Language Textbooks for Primary Education
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Petrová, Zuzana
dc.date.accepted 2023-05-15
dc.description.abstract-translated This diploma thesis deals with the analysis of Czech language textbooks for the first grade of primary school with a focus on tasks supporting communication education. The aim of the diploma thesis is not only to analyse the representation of these tasks in the Czech language textbooks for the first grade of primary school, but also to find out the opinions of the first grade teachers on this issue. The research sample consisted of 12 textbooks from grades 2-5 from three different publishers, for which a content analysis of the communication education curriculum was carried out, and 140 respondents who answered a questionnaire survey. It was found that some of these publishers make more use of the subject area. The questionnaire survey revealed that the respondents preferred textbooks that have less representation of communication education according to the content analysis.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 63218
dc.date.submitted 2023-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
blechová_2023_dp.pdf 9.605Mb PDF View/Open None
blechová_2023_op.docx 26.11Kb Unknown View/Open None
blechová_2023_vp.docx 26.02Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account