Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petrová, Zuzana
|
|
dc.contributor.author |
Šopíková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:11Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:11Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52655
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá tématem Podpora čtení v situaci společného čtení žáků prvního stupně základní školy. Společné čtení považujeme za interaktivní čtenářský zážitek, kdy dochází k využívání a rozvíjení čtenářských strategií. Důraz je kladen především na aktivnost a spolupráci ve dvojici žáků. Kvalitativně orientovaný výzkum si kladl za cíl identifikovat průběh společného čtení ve dvojici žáků v pátém ročníku. Dílčím cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak si žáci při společném čtení ve dvojici pomáhají. Pro dosažení cílů byla zvolena metoda zúčastněného pozorování vyučovacích hodin a zároveň metoda hloubkového polostrukturovaného rozhovoru se žáky. Pro zpracování dat byla zvolena metoda otevřeného kódování. Výsledky šetření poukázaly na to, že společné čtení přináší žákům mnoho pozitiv. Dochází k posílení nejen dovedností, vzájemné komunikace a spolupráce, ale také k posílení vztahů mezi žáky. |
|
dc.format |
83 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
čtenářské strategie
|
cs |
dc.subject |
společné čtení
|
cs |
dc.subject |
peer tutoring
|
cs |
dc.subject |
reading strategies
|
en |
dc.subject |
shared reading
|
en |
dc.subject |
peer tutoring
|
en |
dc.title |
Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy |
|
dc.title.alternative |
Facilitating Primary School Pupils Reading by Means of Peer-Shared Reading |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2023-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The master thesis deals with the topic peer tutoring in the situation of shared reading of primary school pupils. We consider shared reading to be an interactive reading experience where reading strategies are used and developed. The emphasis is on activity and collaboration in pairs of pupils. This qualitative research aimed to identify the progression of shared reading in pairs of fifth grade students. A sub-objective of this research was to find out how pupils help each other when reading together in pairs. In order to achieve the objectives, the method of participant observation of lessons was chosen, along with an in-depth semi-structured interview with pupils. The open coding method was chosen to process the data. The results of the investigation indicated that collaborative reading brings many positives to pupils. Not only skills, communication and cooperation are strengthened, but also relationships between pupils are strengthened. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
63245
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account