Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrová, Zuzana
dc.contributor.author Šopíková, Tereza
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:11Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:11Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52655
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá tématem Podpora čtení v situaci společného čtení žáků prvního stupně základní školy. Společné čtení považujeme za interaktivní čtenářský zážitek, kdy dochází k využívání a rozvíjení čtenářských strategií. Důraz je kladen především na aktivnost a spolupráci ve dvojici žáků. Kvalitativně orientovaný výzkum si kladl za cíl identifikovat průběh společného čtení ve dvojici žáků v pátém ročníku. Dílčím cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak si žáci při společném čtení ve dvojici pomáhají. Pro dosažení cílů byla zvolena metoda zúčastněného pozorování vyučovacích hodin a zároveň metoda hloubkového polostrukturovaného rozhovoru se žáky. Pro zpracování dat byla zvolena metoda otevřeného kódování. Výsledky šetření poukázaly na to, že společné čtení přináší žákům mnoho pozitiv. Dochází k posílení nejen dovedností, vzájemné komunikace a spolupráce, ale také k posílení vztahů mezi žáky.
dc.format 83 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject čtenářské strategie cs
dc.subject společné čtení cs
dc.subject peer tutoring cs
dc.subject reading strategies en
dc.subject shared reading en
dc.subject peer tutoring en
dc.title Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy
dc.title.alternative Facilitating Primary School Pupils Reading by Means of Peer-Shared Reading
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Navrátilová, Hana
dc.date.accepted 2023-05-15
dc.description.abstract-translated The master thesis deals with the topic peer tutoring in the situation of shared reading of primary school pupils. We consider shared reading to be an interactive reading experience where reading strategies are used and developed. The emphasis is on activity and collaboration in pairs of pupils. This qualitative research aimed to identify the progression of shared reading in pairs of fifth grade students. A sub-objective of this research was to find out how pupils help each other when reading together in pairs. In order to achieve the objectives, the method of participant observation of lessons was chosen, along with an in-depth semi-structured interview with pupils. The open coding method was chosen to process the data. The results of the investigation indicated that collaborative reading brings many positives to pupils. Not only skills, communication and cooperation are strengthened, but also relationships between pupils are strengthened.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 63245
dc.date.submitted 2023-04-20


Files in this item

Files Size Format View Description
šopíková_2023_dp.pdf 1.646Mb PDF View/Open None
šopíková_2023_op.docx 24.75Kb Unknown View/Open None
šopíková_2023_vp.docx 27.69Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account