Motivace žáků 2. stupně ZŠ v procesu učení
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrnčiříková, Zuzana
|
|
dc.contributor.author |
Červenka, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:10Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:10Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52643
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá motivací k učení u žáků druhého stupně na základních školách ve Zlínském kraji, konkrétněji v motivaci zjišťuje poměr mezi potřebou úspěšného výkonu a potřebou vyhnout se neúspěchu. Ve své teoretické části se zabývá dosavadními poznatky motivace, motivace k učení a vlivy motivačních činitelů. Praktická část je orientována na empirický výzkum, který je tvořen dotazníkovým šetřením a interpretací dat. Závěrem diplomová práce ověřuje hypotézy, které se zabývají vlivem rodinného prostředí a dalších socioekonomických činitelů na školní výkonovou motivaci žáků. Zároveň ověřuje i samotný vliv obou potřeb školní výkonové motivace na školní prospěch žáků. |
|
dc.format |
78 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
prospěch
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
dc.subject |
trávení volného času
|
cs |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
achievement
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
family environment
|
en |
dc.subject |
leisure time
|
en |
dc.title |
Motivace žáků 2. stupně ZŠ v procesu učení |
|
dc.title.alternative |
Upper Primary School Pupils´ Motivation in the Learning Process |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2023-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the motivation to learn of second grade pupils in primary schools in the Zlín region, more specifically in motivation it investigates the relationship between the need for successful performance and the need to avoid failure. In its theoretical part it deals with the existing knowledge of motivation, motivation to learn and the effects of motivational factors. The practical part focuses on empirical research, which consists of a questionnaire survey and data interpretation. Finally, the thesis tests hypotheses that address the influence of family environment and other socioeconomic factors on students' school performance motivation. It also verifies the effect of the two needs of school performance motivation on pupils' school performance itself. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64359
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account