Přínosy a rizika distančního vzdělávání na prvním stupni ZŠ
Show simple item record
dc.contributor.author |
Fabíková, Nikol
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:09Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:09Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52629
|
|
dc.description.abstract |
Tématem práce je zjištění efektivnosti a možností distančního vzdělávání realizovaného na prvních stupních základních škol ve vztahu k tomu, jaké přínosy a rizika mohou žákům, jejich rodičům, eventuálně i učitelům přinášet. Cílem práce je identifikovat hlavní přínosy a rizika distančního vzdělávání u žáků prvního stupně základních škol z pohledu učitelů a rodičů. Rodiče, ale i učitelé účastnící se výzkumu potvrzují, že distanční vzdělávání může být smysluplná i na prvních stupních základních škol. Žákům může pomoci s jejich schopnostmi práce s počítačem, práce s informacemi a dle zažitých zkušeností se podílelo také na zlepšení vztahů s rodiči. Za rizika lze považovat omezení sociálních kontaktů, zhoršení možnosti individuálního přístupu aj. |
|
dc.format |
108 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Distanční vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
koronavirus
|
cs |
dc.subject |
pandemie
|
cs |
dc.subject |
první stupeň
|
cs |
dc.subject |
sociální kontakty
|
cs |
dc.subject |
coronavirus
|
en |
dc.subject |
elementary school
|
en |
dc.subject |
online lessons
|
en |
dc.subject |
pandemic
|
en |
dc.subject |
social contacts
|
en |
dc.title |
Přínosy a rizika distančního vzdělávání na prvním stupni ZŠ |
|
dc.title.alternative |
Benefits and risks of distance learning at the first stage of elementary school |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Čech, Tomáš |
|
dc.contributor.referee |
Najvar, Petr |
|
dc.date.accepted |
2023-03-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of this thesis is finding out the efficiency and possibilities of online lessons taught at elementary schools concerning their benefits and risks brought to the pupils, their parents and the teachers. The aim of this work is to identify the main benefits and risks of online teaching for primary school students from the perspective of teachers and parents. They all confirm that online lessons can be meaningful even at elementary schools. They can help pupils with their ICT skills, work with information and according to experience it also contributes to improving the relationship with the parents. Reducing social contacts, worsening the possibilities of an individual approach etc. can be considered risks. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
PhDr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.identifier.stag |
63488
|
|
dc.date.submitted |
2023-02-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account