dc.contributor.advisor |
Štarchoň, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Nováková, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:09Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:09Z |
|
dc.date.issued |
2018-07-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52628
|
|
dc.description.abstract |
Teoretická část představuje stručný přehled VR světů, klíčové pojmy a koncepty a osobnosti z oblasti VR. V praktické části jsou představeny výsledky tří primárních výzkumů, metodika komparativního výzkumu, výzkumný soubor, samotné provedení výzkumu a jeho vyhodnocení a z toho plynoucí závěry včetně formulace 12 zásad tvorby uměleckého VR. Následuje stanovení tvůrčích a uživatelských hledisek, cílových skupin, limitací a maxim pro vlastní technické řešení. Výtvarně-tvůrčí část tak představuje tvorbu vlastního studia a prodejní obrazové galerie s inovativními prvky vyměnitelných obrazů, použití AI a experimentálního prostoru, sound brandingu a osobitých řešení user experience (UX) a interface (UI). Vzniklo tak technicky i cenově dostupné prostředí, které kombinuje prvky experimentu, umění a inteligentně využité techniky, jež funguje jako svébytný digitální prostor, který lze v budoucnu pružně měnit a obohacovat např. o VR Laboratoř, NFT platformu nebo aktuální vstupy do výstav. |
|
dc.format |
152 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Umění
|
cs |
dc.subject |
galerie
|
cs |
dc.subject |
ateliér
|
cs |
dc.subject |
VR
|
cs |
dc.subject |
AI
|
cs |
dc.subject |
komparativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
inovace
|
cs |
dc.subject |
Art
|
en |
dc.subject |
gallery
|
en |
dc.subject |
studio
|
en |
dc.subject |
VR
|
en |
dc.subject |
AI
|
en |
dc.subject |
comparative research
|
en |
dc.subject |
innovation
|
en |
dc.title |
[NEOBHÁJENO] Virtuální realita v umění: vytvoření virtuálního ateliéru a obrazové galerie |
|
dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] Virtual reality in art: creating a virtual studio and image gallery |
|
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.date.accepted |
2022-12-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part presents a brief overview of VR worlds, key terms and concepts, and personalities in the field of VR. The practical part presents the results of the three primary researches, the methodology of the comparative research, the research set, the actual conduct of the research and its evaluation, and the resulting conclusions, including the formulation of 12 principles for the creation of artistic VR. This is followed by the determination of creative and user perspectives, target groups, limitations and maxims for the actual technical design. The artistic-creative part thus presents the creation of a custom studio and a sales image gallery with innovative elements of interchangeable images, the use of AI and experimental space, sound branding and distinctive user experience (UX) and interface (UI) solutions. The result is a technically and affordably accessible environment that combines elements of experimentation, art and intelligent use of technology, which functions as a digital space in its own right that can be flexibly changed and enriched in the future, e.g. with a VR Lab, NFT platform or actual exhibition entries. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.description.result |
neobhájeno |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
63509
|
|
dc.date.submitted |
2022-10-07 |
|