Position of the Cannes Lions in the World of Advertising
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Zavřelová, Veronika
|
|
dc.contributor.author |
Světlíková, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T12:48:54Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T12:48:54Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/524
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této práce je analyzovat pozici mezinárodního reklamního festivalu Cannes Lions z různých úhlů pohledu. Teoretická část popisuje základní terminologii a problematiku vzta-hující se k marketingové strategii, konkurenční pozici a event marketingu. Analytická část popisuje festival Cannes Lions a jeho konkurenci a prezentuje výsledky kvalitativního průzkumu zaměřeného na názory cílové skupiny festivalu. Autorka také popisuje pozici festivalu Cannes Lions z pohledu organizátora, z pohledu cílových zákazníků a popisuje jeho pozici v odvětví marketingových komunikací. V projektové části autorka navrhuje možné způsoby, jak vylepšit pozici festivalu v mysli cílových zákazníků. |
cs |
dc.format |
81 s. |
cs |
dc.format.extent |
584342 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
pozice
|
cs |
dc.subject |
konkurenční pozice
|
cs |
dc.subject |
event marketing
|
cs |
dc.subject |
event
|
cs |
dc.subject |
reklamní festival
|
cs |
dc.subject |
reklamní ocenění
|
cs |
dc.subject |
positioning
|
en |
dc.subject |
competitive position
|
en |
dc.subject |
event marketing
|
en |
dc.subject |
event
|
en |
dc.subject |
advertising festival
|
en |
dc.subject |
advertising award
|
en |
dc.title |
Position of the Cannes Lions in the World of Advertising |
cs |
dc.title.alternative |
Position of the Cannes Lions in the World of Advertising |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Světlík, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2006-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this work is to analyze the position of the Cannes Lions International Advertis-ing Festival from various points of view. The theoretic part desccribes basic terminology and issues related to marketing strategy, competitive position and event marketing industry. The analysis describes Cannes Lions International Advertising Festival and its competitors, and presents results from qualitative survey on opinions of the target groups of the festival. Author also describes position of the Cannes Lions festival from the organiser's point of view, from the consumers' point of view and its position in the marketing communications industry. In the project part author proposes several ways how to refine on the opinion about the festival and its position in consumers' mind. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
2737
|
|
dc.date.assigned |
2006-01-13 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account