dc.contributor.author |
Saini, Mohan
|
|
dc.date.accessioned |
2023-11-22T11:42:05Z |
|
dc.date.available |
2023-11-22T11:42:05Z |
|
dc.date.issued |
2023-08-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.isbn |
978-80-7678-204-4 |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52480
|
|
dc.description.abstract |
Námořní doprava je nejpreferovanějším způsobem dopravy, který hraje významnou roli v celosvětovém trhu. Námořní přeprava představuje přibližně 80 % celkového celosvětového objemu nákladu. Tato disertační práce je zaměřená na zkoumání faktorů, které ovlivňují dobu zdržení přepravních kontejnerů v námořní dopravě. Tato rešerše se venuje významu implementace systému průběžného sledování a sledování v řízení přepravních kontejnerů. Zúčastněné strany v typickém dodavatelském řetězci kontejnerů zahrnují provozovatele přístavů, lodní linky, přepravce, zasilatele, příjemce, kteří operují v podmínkách sila. Tyto zúčastněné strany se musí spolupracovat prostřednictvím standardizace mechanismu in-formačních transakcí. Tato výzkumná práce je rozdělena do tří fází. Pro fázi I je extrahován sekundární soubor dat Světové banky pro klíčové ekonomiky a je provedena fuzzy kvalitativní srovnávací analýza. Toho je dosaženo pocho-pením dopadu ukazatelů, jako jsou logistické náklady (LC) a index logistického výkonu (LPI) na ekonomický růst (GDP na hlavu). Výsledek fáze I ukazuje, že při určování LPI je hlavní kauzální konfigurace spolu se sledováním pozitivního dopadu na ekonomický rozvoj. Pro fázi II výzkumu jsou roční data provozu terminálu čtrnácti portů analyzována pomocí běžných nejmenších čtverců (OLS) pomoci Pythonu jako nástroje pro vědu o velkých datech. Údaje o kontejnerech ve výši 2,8 milionu řádků byly ana-lyzovány pomocí běžné metody nejmenších čtverců a následně prodiskuto-vány s provozovateli přístavů prostřednictvím strukturovaných rozhovorů. Výsledky ukazují, že kontinuální sledování vede ke zkrácení doby prodlevy nádoby. Tři nejlepší porty (A, G a L) byly vybrány na základě nejnižší RMSE (Root mean square error) 15,6, 15,7, 15,86 % ve fázi III výzkumné studie pro kvalitativní zdůvodnění. Hlavní důvody prostoje pro cyklus (čas, před kterým musí kontejner vjet do přístavu), poptávka po zařízení (požadavek na zařízení 20 stop nebo 40 stop, což je základem průmyslu v blízkosti přístavů) a výroba těžkého nákladu pro velikost (lichý rozměr hromadného nákladu, který se vejde do konkrétní velikosti kontejneru), vyšší frekvenci železnic, konektivitu, cíle udržitelnosti a efektivní strategie dokování kamionů pro režim. Přepravní přístavy spolu s lepšími kroky odbavení před inspekcí byly jen málo z hlavních důvodů pro efektivní pohyb prázdný/naložený. Schémata podpory obchodu spolu s volnými dny kvůli vysoké konkurenci na CFS (Container Freight Station) byly důvody uváděné obchodem pro DPD/DPE (Direct Port Delivery/Direct Port Export). Většina kontejnerů, které jsou dováženy nebo vyváženy přes kontejnerovou nákladní stanici, má kratší dobu zdržení. Při porovnávání výsledků ze strukturovaných rozhovorů je prezentován kvalitativní rámec. Výzkum přispěl akademické obci a praxi k novým poz-natkům o dopadu technologie sledování na efektivitu pohybu kontejnerů a bude zajímat výzkumné pracovníky a odborníky v oboru při hodnocení po-hybu kontejnerů a manipulace s nimi. Díky nepřetržitému sledování a sledování kontejnerů mohou provozovatelé přístavů efektivně řídit směny, což vede k řízenému načasování směn operátorů spolu s jejich bezpečností a přímými přínosy pro životní prostředí. Různé důvody prodlevy na různých portech jsou uvedeny v závěrečných výsledcích. |
|
dc.format |
46 |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
námořní přístav
|
cs |
dc.subject |
výkonnost přístavu
|
cs |
dc.subject |
přepravní kontejner
|
cs |
dc.subject |
doba setrvání
|
cs |
dc.subject |
sledování
|
cs |
dc.subject |
loděnice
|
cs |
dc.subject |
Marine/Sea/Ocean Port
|
en |
dc.subject |
Port Performance
|
en |
dc.subject |
Shipping container
|
en |
dc.subject |
Dwell Time
|
en |
dc.subject |
Tracking
|
en |
dc.subject |
yard
|
en |
dc.title |
Posouzení různých faktorů ovlivňujících dobu zdržení přepravního kontejneru: Studie napříč několika námořními přístavy |
|
dc.title.alternative |
Assessing the factors impacting the shipping con-tainer dwell time: A multiport research study |
|
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Fedorko, Gabriel |
|
dc.contributor.referee |
Svítek, Miroslav |
|
dc.date.accepted |
2023-11-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
Ocean transportation is the most preferred mode of transportation that represents a significant role in global trade. Ocean transportation comprises around 80% of the aggregate worldwide cargo volume. This doctoral thesis focused on investigating the factors that influence the dwell time of shipping containers in ocean transportation. This research study focused on the sig-nificance of implementing a continuous track and trace system in the man-agement of shipping containers. The stakeholders in a typical container supply chain involves port operators, shipping lines, transporters, ship-pers, consignee who operates in silo conditions. These stakeholders must synergize and collaborate by standardizing the information transaction mechanism. This research thesis is divided into three phases. For the Phase I, the World Bank's secondary dataset for the key economies is extracted, and fuzzy qualitative comparison analysis is carried out. This is accomplished through comprehending the impact of the indicators such as logistics cost (LC) and Logistics performance index (LPI) on economic growth (GDP per capita). The phase I result indicates in determining LPI is the core causal configuration along with track and trace for the positive impact on econom-ic development. For the phase II of the research, terminal operating annual data of the fourteen ports is analysed utilizing ordinary least squares (OLS) with Python as a tool for big data science. The container data amounting to 2.8 million rows was analysed utilizing ordinary least square method and subsequently discussed with port operators through structured interviews. The results shows that continuous track and trace results in the reduced dwell time of the container. The top three ports (A, G and L) were selected based on the lowest RMSE (Root mean square error) 15.6, 15.7, 15.86 % in the phase III of research study for qualitative reasoning. The prime reasons of free period and gate cut off for cycle (The cut off time before which container must gate in to the port), equipment demand (the demand of equipment 20 feet or 40 feet which is basis the industry in the proximity of ports) and heavy cargo manufacturing for size (the odd di-mensional of bulk cargo which can fit in to a specific container size), higher rail frequency, connectivity, sustainability goals and efficient truck docking strategies for mode were identified. Tran shipment ports, along with better pre-inspection clearance steps were few of the major reasons for emp-ty/laden efficient movement. Trade support schemes along with free days due to high competition at CFS (Container Freight Station) were reasons cited by trade for DPD/DPE(Direct Port Delivery/Direct Port Export). The majority of the container which are imported or exported via container freight station have lesser dwell time. A qualitative framework is presented while collating the results from the structured interviews. The research con-tributed to academia and practice on novel insights of tracking technology impact on the efficiency of container movement and will be of interest to re-searchers and industry practitioner on evaluating the container movement and operations handling. By continuous monitoring and tracking containers, port operators can manage the shift efficiently leading to the controlled shift timings of operators along with their safety and direct benefits to environ-ment. The varying reasons of dwell time at different ports are presented in the concluding results. |
|
dc.description.department |
Ústav průmyslového inženýrství a informačních systémů |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Industrial Engineering |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Industrial Engineering |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Industrial Engineering |
en |
dc.identifier.stag |
66131
|
|
dc.date.submitted |
2023-08-31 |
|