Zařazení animované tvorby do výuky výtvarných oborů základních uměleckých škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Slivka, Ondrej
|
|
dc.contributor.author |
Polochová, Marcela
|
|
dc.date.accessioned |
2023-07-12T08:52:17Z |
|
dc.date.available |
2023-07-12T08:52:17Z |
|
dc.date.issued |
2018-09-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.isbn |
978-80-7678-179-5 |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52440
|
|
dc.description.abstract |
Disertační práce se zabývá procesem zařazování animované tvorby do výuky výtvarných oborů základních uměleckých škol v České republice. Na animovanou tvorbu je zde nahlíženo jako na spojnici audiovizuální a výtvarné výchovy. Animovaná tvorba je představena jako systém tvůrčích postupů složený z mnoha dílčích aktivit, které mohou přirozeně doplnit výukový obsah založený na poznávání výtvarného jazyka. Těžiště práce vychází z realizovaného šetření v prostoru výtvarných oborů základních uměleckých škol, reflektující různorodé zkušenosti pedagogů se zařazením animované tvorby do výuky. Základní vhled do situace zajistila dotazníková metoda, podrobnější pohled poskytly polostrukturované rozhovory s pedagogy a reflexe frekventantů kurzu pro pedagogy výtvarných oborů se zájmem o zařazení animace do své výuky. |
|
dc.format |
50 |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
animovaná tvorba
|
cs |
dc.subject |
animace
|
cs |
dc.subject |
pohyb
|
cs |
dc.subject |
výrazové prvky animace výtvarná výchova
|
cs |
dc.subject |
filmová a audiovizuální výchova
|
cs |
dc.subject |
základní umělecká škola
|
cs |
dc.subject |
art of animation
|
en |
dc.subject |
animation
|
en |
dc.subject |
movement
|
en |
dc.subject |
expressive element of animation
|
en |
dc.subject |
visual art education
|
en |
dc.subject |
film and audiovisual education
|
en |
dc.subject |
elementary arts school
|
en |
dc.title |
Zařazení animované tvorby do výuky výtvarných oborů základních uměleckých škol |
|
dc.title.alternative |
Inclusion of animation in visual art department |
|
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.date.accepted |
2023-06-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The dissertation focuses on the process of inclusion of animation in visual art department at elementary art school in the Czech Republic. Animation is seen here as a link between the education of audiovisual and visual art education. Animation is presented as a system of creative process composed of many partial activities that can naturally complement the educational content based on the study of art languages. The centre of this work is based on research in classes of visual art on elementary arts schools which reflect diverse experiences of teachers with inclusion of animation into lessons. Primary insight into the situation is provided by questionnaire survey, more detailed insight is provided by semi-structured interview with teachers and reflection from participants of workshop prepared for teachers of visual art classes with an interest in the inclusion of animation in their classes. |
|
dc.description.department |
Ateliér Animovaná tvorba |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
65956
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-14 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account