dc.contributor.author |
Owusu, Victor Kwarteng
|
|
dc.date.accessioned |
2023-07-04T13:39:25Z |
|
dc.date.available |
2023-07-04T13:39:25Z |
|
dc.date.issued |
2023-04-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.isbn |
978-80-7678-173-3 |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52432
|
|
dc.description.abstract |
V poslední době, organizace dospěly k pevnému závěru, že rozvoj lidského kapitálu je zdrojem konkurenční výhody a produktivity, Nicméně, k dosažení konkurenční výhody, organizace musí odbornou přípravu a rozvoj stavět na kompetenci zaměstnanců. Kromě toho je řízení výkonnosti nejvýznamnějším přispěvatelem k individuálnímu vzdělávání a organizačnímu rozvoji. Aby však organizace dosáhly konkurenční výhody, musí odbornou přípravu a rozvoj dovedností, stavět na kompetenci zaměstnanců. Opět platí, že efektivní strategie vzdělávání a rozvoje pomáhají organizacím získat konkurenční dovednosti, schopnosti a kariérní rozvoj. Nicméně, Většina studií provedených na vzdělávání a rozvoj vnímají výkon jako závislé proměnnou. Předložená práce se však snaží zavést odbornou přípravu a rozvoj jako závislé proměnnou ve vztahu k hodnocení výkonnosti na základě kompetencí na vybraných veřejných univerzitách v Ghaně. V tomto rámci se studie snaží zaplnit chybějící mezeru poznání o zprostředkující roli závazku, moderační roli investic do vzdělávání a. Cílů studie bude dosaženo zapojením induktivního i deduktivního výzkumů. Studie přijme projekt vědeckého výzkumu, systematický výzkum rozhovory manažerů, kvantitativní analýzu dat a shlukování s aplikací modelování strukturálních rovnic jako techniky statistické analýzy. Výsledky studie budou analyzovány, diskutovány a následně bude formulován příspěvek k teorii, praxi a akademické oblasti s ohledem na odbornou přípravu a hodnocení výkonnosti založené na kompetencích. |
|
dc.format |
47 |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
odborná příprava a rozvoj
|
cs |
dc.subject |
pracovní podmínky
|
cs |
dc.subject |
závazek
|
cs |
dc.subject |
koncepce rozvoje lidských zdrojů
|
cs |
dc.subject |
kompetence
|
cs |
dc.subject |
hodnocení výkonnosti
|
cs |
dc.subject |
ghanské veřejné univerzity
|
cs |
dc.subject |
Training and Development
|
en |
dc.subject |
Work Conditions
|
en |
dc.subject |
Commitment
|
en |
dc.subject |
Human Resource Development Concept
|
en |
dc.subject |
Competence
|
en |
dc.subject |
Performance Appraisal
|
en |
dc.subject |
Ghanaian Public Universities
|
en |
dc.title |
Vztah výkonnosti a vzdělávacích a rozvojových činností na vybraných veřejných vysokých školách v Ghaně |
|
dc.title.alternative |
The Relation of Performance and Training and Development Activities in Selected Public Universities in Ghana |
|
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Čambál, Miloš |
|
dc.contributor.referee |
Chovancová, Miloslava |
|
dc.date.accepted |
2023-06-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
Recently, organizations have come to a firm conclusion that human capital development is the source of competitive advantage and productivity, However, to achieve a competitive advantage, organizations must manage skill training and development to build on the competence of employees. Moreover, performance management is the most significant contributor to individual training and organizational development. However, to achieve a competitive advantage, organizations must manage skill training and development to build on the competence of employees. Again, effective training and development strategies help organizations to acquire competitive skills, abilities, and career development. Nonetheless, most of the studies conducted on training and development and performance rely on performance as dependent variable. However, the proposed thesis seeks to establish training & development as dependent variable in relation to competence-based performance appraisal in selected public universities in Ghana. Against this framework, the study seeks to fill the missing gap of the mediating role of commitment and the moderating role of investment in training and employee's intention to stay on employee commitment and training & development. The goals of the study were achieved by the involvement of both inductive and deductive explorations. The study adopted a scientific research design process, systematic review, interviews of managers, quantitative data analysis and clustering. A total of 365 out of the 410 respondents were digested with the application of structural equation modelling as statistical analysis technique. The study results have been analysed, discussed and a proposed contribution to theory, practice, academic and policy formulation with respect to training & development and competence-based performance appraisal and corresponding mediating and moderating variables have been elaborated profusely in the subsequent text. Limitations and future research directions are espoused. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
65945
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-28 |
|