Faktory, které zvyšují loajalitu turistů k ekoturistice, mírný účinek prosociálního chování a vliv sociálních médií
Show simple item record
dc.contributor.author |
Hoang, Duc Sinh
|
|
dc.date.accessioned |
2023-03-07T22:36:48Z |
|
dc.date.available |
2023-03-07T22:36:48Z |
|
dc.date.issued |
2010-07-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.isbn |
978-80-7678-151-1 |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52425
|
|
dc.description.abstract |
Ekoturismus řízení loajality je funkce, která využívá žádoucí výsledky pro turisty prostřednictvím uspokojivých zkušeností a pro komunitu prostřednictvím udržitelného rozvoje. Toto řízení zahrnuje ochranu životního prostředí a příjmy z cestovního ruchu, aby mohly destinace uspokojit své budoucí potřeby prostřednictvím výnosů. Ekoturistická loajalita je složená proměnná, která závisí na chování a postojích po konzumaci produktu cestovního ruchu. Udržitelné přístupy snižují marketingové náklady prostřednictvím uspokojivých služeb, které využívají doporučení a ústní marketing. Teorie potvrzení očekávání a teorie plánovaného chování poskytují kritický pohled na to, jak mohou destinační manažeři utvářet kvalitu služeb a turistických aktivit. Primárním cílem této studie je určit způsoby, které posílí loajalitu turistů k ekoturistice. Kromě toho je ústřední výzkumnou otázkou této studie, jak prosociální chování a sociální média ovlivňují mírnění vztahu mezi spotřebou e-WOM a loajalitou k ekoturistice. Výzkum ukazuje, že spotřeba e-WOM před cestou ovlivňuje image destinace a tento efekt je silnější, když mají návštěvníci příznivý dojem z altruistického chování obyvatel nebo pozitivního vlivu sociálních médií. Spokojenost turistů navíc souvisí s loajalitou k ekoturistice a tento vztah je silnější, když turisté vnímají pozitivní sociální chování nebo turisté získávají více interakcí ze sociálních sítí (po cestě). |
|
dc.format |
47 |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Ekoturistická loajalita
|
cs |
dc.subject |
e-WOM
|
cs |
dc.subject |
obrázek destinace
|
cs |
dc.subject |
ekoturistický zážitek
|
cs |
dc.subject |
spokojenost ekoturisty
|
cs |
dc.subject |
vliv sociálních médií
|
cs |
dc.subject |
prosociální chování
|
cs |
dc.subject |
Ecotourism loyalty
|
en |
dc.subject |
e-WOM
|
en |
dc.subject |
Destination Image
|
en |
dc.subject |
Ecotourist Experience
|
en |
dc.subject |
Ecotourist Satisfaction
|
en |
dc.subject |
Social Media Influence
|
en |
dc.subject |
Prosocial Behaviour
|
en |
dc.title |
Faktory, které zvyšují loajalitu turistů k ekoturistice, mírný účinek prosociálního chování a vliv sociálních médií |
|
dc.title.alternative |
Factors to Enhance Tourists' Ecotourism Loyalty, Moderation Effect of Prosocial Behaviour and Social Media Influence |
|
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Maráková, Vanda |
|
dc.contributor.referee |
Michálková, Anna |
|
dc.date.accepted |
2023-02-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
Ecotourism loyalty management is a function that leveraged desirable outcomes for tourists through satisfactory experiences and to the community through sustainable development. This management includes environmental conservation and tourism earnings to enable the destinations to cater to their future needs through the revenue. Ecotourist loyalty is a composite variable that depends on behaviours and attitudes after consuming a tourism product. Sustainable approaches reduce marketing costs through satisfactory services that leverage recommendations and word of mouth marketing. Expectation confirmation theory and theory of planned behaviour provide critical insight on how destination managers may shape the quality of services and tourist activities. The primary objective of this study is to determine ways that enhance tourist's ecotourism loyalty. Moreover, this study's central research question is how prosocial behaviour and social media influence moderate the relationship between e-WOM consumption and ecotourism loyalty. The research show that e-WOM consumption before the trip affects destination image and this effect is stronger when visitors have a favourable impression of the residents' altruistic manner or positive social media influence. In addition, tourist satisfaction is related to ecotourism loyalty and this relationship is stronger when tourists perceive positive social behaviour or tourists receive more interactions from social networks (after the trip). |
|
dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
64400
|
|
dc.date.submitted |
2022-12-31 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account