dc.contributor.advisor |
Soukalová, Radomila
|
|
dc.contributor.author |
Kratochvílová, Ivana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T10:23:20Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T10:23:20Z |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/5213
|
|
dc.description.abstract |
Práce zkoumá zásadní rozdíly mezi veřejnoprávním a soukromým rozhlasem z hlediska podílu reklamního vysílání. Představuje rozhlasové vysílání z pohledu regionálního a celoplošného pokrytí. Ozřejmuje postavení rozhlasového média jako významného komunikačního a reklamního nosiče a současně objasňuje základní pojmy z rozhlasového prostředí. Prezentuje společnosti, které zastupují jednotlivá rádia na českém trhu. Práce dále pojednává o metodice měření rozhlasového trhu, popisuje její formy a analyzuje základní rozdíly v zadávání národních a regionálních reklamních kampaní. Upozorňuje na některé nedostatky a doporučuje určité změny v oblasti komunikace nejen s klienty, ale do budoucna i s posluchači Rádia Zlín. |
cs |
dc.format |
93 s., 13 s. obr. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
1473937 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Média
|
cs |
dc.subject |
rozhlas
|
cs |
dc.subject |
reklamní vysílání
|
cs |
dc.subject |
posluchač
|
cs |
dc.subject |
rozhlasový trh
|
cs |
dc.subject |
zadavatelé reklamy
|
cs |
dc.subject |
mediální plánování
|
cs |
dc.subject |
Národní rozhlasový trh
|
cs |
dc.subject |
regionální rozhlasový trh
|
cs |
dc.subject |
Media Marketing Services
|
cs |
dc.subject |
Regie Radio Music
|
cs |
dc.subject |
ARBO Media
|
cs |
dc.subject |
Media Projekt
|
cs |
dc.subject |
RadioProjekt
|
cs |
dc.subject |
veřejnoprávní rozhlas
|
cs |
dc.subject |
soukromý rozhlas
|
cs |
dc.subject |
celoplošné rádio
|
cs |
dc.subject |
regionální rádio
|
cs |
dc.subject |
Rádio Zlín
|
cs |
dc.subject |
Media
|
en |
dc.subject |
broadcasting - radio
|
en |
dc.subject |
advertising broadcast
|
en |
dc.subject |
listener
|
en |
dc.subject |
radio market
|
en |
dc.subject |
promotion submitter
|
en |
dc.subject |
media planning
|
en |
dc.subject |
National radio market
|
en |
dc.subject |
regional radio market
|
en |
dc.subject |
Media Marketing Services
|
en |
dc.subject |
Regie Radio Music
|
en |
dc.subject |
ARBO Media
|
en |
dc.subject |
Media Project
|
en |
dc.subject |
RadioProject
|
en |
dc.subject |
public entity broadcasting
|
en |
dc.subject |
private broadcasting
|
en |
dc.subject |
full-area broadcasting
|
en |
dc.subject |
regional broadcasting
|
en |
dc.subject |
Radio Zlin
|
en |
dc.title |
Podíl reklamního vysílání ve veřejnoprávním a soukromém rozhlase |
cs |
dc.title.alternative |
A share of the advertisement transmission in the public and private broadcasting. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zelinský, Miroslav |
|
dc.date.accepted |
2008-08-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The objective of the thesis is to research underlying defferences between public and private broadcasting in light of the share of the advertising broadcast. It presents broadcasting in the view of regional and nationwide coverage. It manifests the position of the broadcasting medium as the significant communication and advertising carrier and simultaneously explains fundamental terms of the broadcasting world. It presents companies that represent individual radio stations in the Czech market. The thesis further disserts upon the measurement methodology of the broadcasting market, describes its forms and analyzes basic differences in the contracting of the national and regional advertising campaigns. It draws attention to some deficiencies and recommends certain adjustments not only in the area of the communication with the customers but also with the listeners of the Radio Zlin in the future. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
4974
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-07 |
|
utb.result.grade |
D |
|