Analýza sociálního postavení žáků s tělesným postižením ve škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Analýza sociálního postavení žáků s tělesným postižením ve škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Klapko, Dušan
dc.contributor.author Přikrylová, Veronika
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:24:04Z
dc.date.available 2022-07-15T09:24:04Z
dc.date.issued 2021-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51978
dc.description.abstract Diplomová práce sestává ze dvou částí, a to teoretické a praktické. První část se věnuje popisu postižení, které souvisí s participanty, jako mozková obrna a vady končetin. Pak práce pokračuje s popisem integrace a inkluze a rozdílu mezi nimi. Druhá část práce je věnována rozboru rozhovorů s participanty, které byly zaměřeny na jejich mladá léta, které strávili na prvním stupni základní školy a jejich sociální postavení. Analýza rozhovorů ukázala, že sebevědomí a vnímání sebe sama bylo ovlivněno jak negativně, tak pozitivně. Tento výsledek byl samozřejmě ovlivněn přístupem jejich okolí.
dc.format 83 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject tělesné postižení cs
dc.subject sociální postavení cs
dc.subject školská integrace cs
dc.subject physical disability en
dc.subject social status en
dc.subject school integration en
dc.title Analýza sociálního postavení žáků s tělesným postižením ve škole
dc.title.alternative Analysis of the Social Status of Students with physical Disabilities in primary school
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vašíková, Jana
dc.date.accepted 2022-05-24
dc.description.abstract-translated Diploma thesis is composed of two parts, theoretical and practical. First part is focused on description of physical disabilities which are connected with participants, like cerebral palsy and limb defects. Then the thesis contains description of integration and inclusion and the differences between them. Second part contains analysis of interviews with participants. Those interviews were focused on their young age when they were on primary school and their social status. Analysis showed that self-esteem and self-perception was affected negatively and positively. This result was of course, influenced by the attitude of their surroundings.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 60143
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2022-04-22


Files in this item

Files Size Format View Description
přikrylová_2022_dp.zip 702.0Kb application/zip View/Open None
přikrylová_2022_op.pdf 353.5Kb PDF View/Open None
přikrylová_2022_vp.pdf 376.3Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account