Analýza sociálního postavení žáků s tělesným postižením ve škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Klapko, Dušan
|
|
dc.contributor.author |
Přikrylová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:24:04Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:24:04Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51978
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce sestává ze dvou částí, a to teoretické a praktické. První část se věnuje popisu postižení, které souvisí s participanty, jako mozková obrna a vady končetin. Pak práce pokračuje s popisem integrace a inkluze a rozdílu mezi nimi. Druhá část práce je věnována rozboru rozhovorů s participanty, které byly zaměřeny na jejich mladá léta, které strávili na prvním stupni základní školy a jejich sociální postavení. Analýza rozhovorů ukázala, že sebevědomí a vnímání sebe sama bylo ovlivněno jak negativně, tak pozitivně. Tento výsledek byl samozřejmě ovlivněn přístupem jejich okolí. |
|
dc.format |
83 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
tělesné postižení
|
cs |
dc.subject |
sociální postavení
|
cs |
dc.subject |
školská integrace
|
cs |
dc.subject |
physical disability
|
en |
dc.subject |
social status
|
en |
dc.subject |
school integration
|
en |
dc.title |
Analýza sociálního postavení žáků s tělesným postižením ve škole |
|
dc.title.alternative |
Analysis of the Social Status of Students with physical Disabilities in primary school |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vašíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2022-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
Diploma thesis is composed of two parts, theoretical and practical. First part is focused on description of physical disabilities which are connected with participants, like cerebral palsy and limb defects. Then the thesis contains description of integration and inclusion and the differences between them. Second part contains analysis of interviews with participants. Those interviews were focused on their young age when they were on primary school and their social status. Analysis showed that self-esteem and self-perception was affected negatively and positively. This result was of course, influenced by the attitude of their surroundings. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
60143
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2022-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account