dc.contributor.advisor |
Dvořáčková, Markéta
|
|
dc.contributor.author |
Václavíková, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:24:04Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:24:04Z |
|
dc.date.issued |
2021-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51977
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku města ve filmových debutech. Konkrétně se soustředí na způsoby zobrazení San Francisca, Los Angeles a Sacramenta ve filmech The Last Black Man in San Francisco (2019), Mid90s (2018) a Lady Bird (2017). Teoretická část se věnuje úvodu do tématu, zkoumá vztah města a kinematografie, ohledává, proč jsou města pro film tak přitažlivá. Analytická část se zaměřuje na jednotlivé filmy a srovnává, jakým způsobem se sledovaní režiséři vztahují ke svým rodným městům. |
|
dc.format |
42 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Město
|
cs |
dc.subject |
film
|
cs |
dc.subject |
cestování
|
cs |
dc.subject |
debut
|
cs |
dc.subject |
městská problematika
|
cs |
dc.subject |
filmové město
|
cs |
dc.subject |
Los Angeles
|
cs |
dc.subject |
San Francisco
|
cs |
dc.subject |
Sacramento
|
cs |
dc.subject |
The Last Black Man in San Francisco
|
cs |
dc.subject |
Mid90s
|
cs |
dc.subject |
Lady Bird
|
cs |
dc.subject |
Joe Talbot
|
cs |
dc.subject |
Jonah Hill
|
cs |
dc.subject |
Greta Gerwig
|
cs |
dc.subject |
City
|
en |
dc.subject |
film
|
en |
dc.subject |
traveling
|
en |
dc.subject |
debut
|
en |
dc.subject |
city matter
|
en |
dc.subject |
cinematic city
|
en |
dc.subject |
Los Angeles
|
en |
dc.subject |
San Francisco
|
en |
dc.subject |
Sacramento
|
en |
dc.subject |
The Last Black Man in San Francisco
|
en |
dc.subject |
Mid90s
|
en |
dc.subject |
Lady Bird
|
en |
dc.subject |
Joe Talbot
|
en |
dc.subject |
Jonah Hill
|
en |
dc.subject |
Greta Gerwig
|
en |
dc.title |
Filmová města ve třech kalifornských debutech |
|
dc.title.alternative |
1. Theoretical part: Cinematic Cities in Three Californian Debuts Practical part: Audiovisual Work or Thematical Set of Audiovisual Works, Length at Least 12 Minutes, or Project Part of Theoretical Bachelor Thesis - |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bučková, Natália |
|
dc.contributor.referee |
Hubáček, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2022-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis focuses on the issue of the city in film debuts, specifically San Francisco, Los Angeles, and Sacramento, as shown in The Last Black Man in San Francisco (2019), Mid90s (2018) and Lady Bird (2017). The theoretical part deals with the introduction of the topic, examines the relationship between the city and cinema and focuses on why cities are so attractive for the film. The analytical part focuses on individual films and compares how are the directors coming back to their hometowns and including this fact in their films. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Střihová skladba |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Film Editing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
60263
|
|
dc.date.submitted |
2022-05-11 |
|