dc.contributor.advisor |
Jirásek, Ivo
|
|
dc.contributor.author |
Jágerová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:24:00Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:24:00Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51885
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zaměřuje na zjišťování zkušeností učitelů prvního stupně základní školy s přístupem filozofie pro děti. Dále se zabývá identifikací možností začlenění filozofie pro děti ve Školních vzdělávacích programech. Empirická část práce je realizována v kvalitativním designu. Stanovených záměrů je dosaženo metodou analýzy rozhovorů s učiteli a obsahové analýzy dokumentů, konkrétně Školních vzdělávacích programů. Výsledky poukazují na přínosy zařazovaní filozofie pro děti do výuky na prvním stupni, především v rozvoji rozličných myšlenkových, komunikačních a sociálních dovedností dětí a představují osvědčené formy využití filozofie pro děti u učitelů na prvním stupni základní školy. Je také poukázáno na možnost zařazení filozofie pro děti do výuky jako strategii k rozvoji klíčových kompetencí. |
|
dc.format |
89 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Filozofie pro děti
|
cs |
dc.subject |
trojdimenzionální model myšlení
|
cs |
dc.subject |
filozofický dialog
|
cs |
dc.subject |
facilitační role
|
cs |
dc.subject |
Philosophy for Children
|
en |
dc.subject |
three-dimensional model of thinking
|
en |
dc.subject |
philosophical dialogue
|
en |
dc.subject |
facilitation
|
en |
dc.title |
Zkušenosti učitelů prvního stupně základní školy s přístupem "Filozofie pro děti" |
|
dc.title.alternative |
Elementary School Teachers and Their Experience with the Approach to "Philosophy for Children" |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2022-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is focused on discovering the primary teachers experience with the Philosophy for Children approach. Further it identifies the options to incorporate Philosophy for Children into school curricula. The empirical part has been designed as a qualitative study using the methods of interview analysis and content analysis. First, we interviewed a small sample of primary teachers, subsequently analysed the interviews, finally we analysed the school curricula (educational plans).The outcomes show the benefits of involving Philosophy for Children in primary education, mainly for its potential to help children develop a variety of their thinking, communication and social skills. The outcomes also reveal the proven teachers strategies of how to involve Philosophy for Children within their daily teaching practice. We have also made a point that Philosophy for Children has the potential to be used in education as a strategy to develop the Key Competences in Education. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
60128
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2022-04-21 |
|