Immersive Media in Selected Works of Science Fiction

DSpace Repository

Language: English čeština 

Immersive Media in Selected Works of Science Fiction

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sampey, Daniel Paul
dc.contributor.author Tomášková, Blanka
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:59Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:59Z
dc.date.issued 2021-11-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51858
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zaměřuje na reprezentaci imerzivních médií ve dvou dílech science fiction: Neuromancer (1984) od Williama Gibsona a Ready Player One (2011) od Ernesta Clinea. Imerzivní media zahrnují fenomén rozšířené reality (extended reality, XR) ve smyslu virtuální, augmentované a mixované reality. I přes komplexnost jak rozšířené reality, tak science fiction, si tato práce dává za cíl vytyčit a propojit alespoň některé klíčové rysy těchto dvou koncepcí, a následně je aplikovat na analyzovaná díla. Poslední kapitola teoretické části se potýká s filozofickou otázkou reality ve spojení s technologií rozšířené reality. Bakalářská práce potom následuje současný technologický vývoj v rámci imerzivních médií a také vliv této technologie a to, jak v rámci obou děl mohou utvářet a utváří společnost. Cílem anylýzy je porovnat a srovnat tato dvě díla z pohledu imerzivních médií a vývoje XR.
dc.format 58
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Neuromancer cs
dc.subject William Gibson cs
dc.subject imerzivní média cs
dc.subject science fiction cs
dc.subject Ready Player One cs
dc.subject Ernest Cline cs
dc.subject cyberpunk cs
dc.subject Neuromancer en
dc.subject William Gibson en
dc.subject immersive media en
dc.subject science fiction en
dc.subject Ready Player One en
dc.subject Ernest Cline en
dc.subject cyberpunk en
dc.title Immersive Media in Selected Works of Science Fiction
dc.title.alternative Immersive Media in Selected Works of Science Fiction
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Trušník, Roman
dc.date.accepted 2022-06-07
dc.description.abstract-translated This thesis focuses on the representation of immersive media in two science fiction novels: William Gibson's Neuromancer (1984) and Ernest Cline's Ready Player One (2011). Immersive media encompasses the phenomenon of extended reality (XR) in terms of virtual, augmented, and mixed reality. Although science fiction itself as well as extended reality are rather complex to describe, the thesis aims to identify and link at least some key features of the two concepts that are later applied to the analysed works. The last chapter of the theoretical background section deals with the philosophical question of reality in terms of XR technology. The thesis then traces recent technological developments in immersive media as well as the influence of this technology and how it shapes / may shape society as represented in the two novels. The analytical aim is to compare and contrast the two works in terms of immersive media and the development of XR.
dc.description.department Ústav moderních jazyků a literatur
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Filologie cs
dc.thesis.degree-program Philology en
dc.identifier.stag 62208
dc.date.submitted 2022-05-04


Files in this item

Files Size Format View Description
tomášková_2022_dp.pdf 836.4Kb PDF View/Open None
tomášková_2022_op.docx 7.868Kb Unknown View/Open None
tomášková_2022_vp.docx 20.32Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account