Příspěvek sociální pedagogiky k řešení globálních problémů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Rogožanová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Korčáková, Alena
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T10:10:25Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T10:10:25Z |
|
dc.date.issued |
2008-04-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/5180
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je praktickou ukázkou možnosti pedagogizovat prostředí využitím globálního myšlení. To vychází ze systémového pojetí světa a vede k přijetí a harmonizaci jeho složitých dynamických vztahů, včetně vztahů mezilidských. Cestou dobrovolnosti k tomu je seberozvoj člověka, cílený k harmonizaci osobnosti. |
cs |
dc.format |
57 s. |
cs |
dc.format.extent |
739198 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Systémové pojetí světa
|
cs |
dc.subject |
globální myšlení
|
cs |
dc.subject |
globální výchova
|
cs |
dc.subject |
výchova prožitkem
|
cs |
dc.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
dc.subject |
seberozvoj
|
cs |
dc.subject |
náročnost
|
cs |
dc.subject |
dobrovolnost
|
cs |
dc.subject |
prožívání
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
láska
|
cs |
dc.subject |
System conception of the world
|
en |
dc.subject |
global thought
|
en |
dc.subject |
global education
|
en |
dc.subject |
education through feeling
|
en |
dc.subject |
personality development
|
en |
dc.subject |
challenge
|
en |
dc.subject |
voluntariness
|
en |
dc.subject |
experience
|
en |
dc.subject |
emotion
|
en |
dc.subject |
love
|
en |
dc.title |
Příspěvek sociální pedagogiky k řešení globálních problémů |
cs |
dc.title.alternative |
The contribution of social pedagogy towards solving global problems |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kraus, Blahoslav |
|
dc.date.accepted |
2008-06-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor work is a practical example of a possibility how to educate the society using the global thought. It is based on the system conception of the world and results in the acceptance and harmonization of its complicated dynamic relations including human relations. Individual self - development aimed to the harmonization of a personality is absolutely voluntary. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1009457
|
|
dc.date.assigned |
2007-04-30 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account