Aplikace konceptu sociálně emočního učení ve státní mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Lisá, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:57Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:57Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51799
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zaměřuje na práci s emocemi ve státní mateřské škole u dětí předškolního věku. Soustředíme se na porozumění nejen emocím u předškolních dětí, ale i situacím a projevům, které je vyvolávají. Také se chceme zaměřit i na samotný rozvoj a podporu konceptu sociálně emočního učení v ČR. Teoretická část diplomové práce představuje prostředí státní mateřské školy a dokumenty, které jej utvářejí, dále se zabývá vývojovými specifiky dětí předškolního věku s orientací na sociálně emoční učení. V poslední části definujeme koncept sociálně emočního učení, prezentujeme modely a programy vyskytující se na našem území. Pro uskutečnění výzkumu jsme vytvořili vlastní intervenci, která demonstruje aktivity, které vycházejí právě z konceptu sociálně emočního učení. Výzkumná část je orientovaná na kvalitativní studii, která se snaží pomocí pedagogického experimentu prozkoumat na jedné úrovni jaký vliv mají specifické aktivit na změnu vyjadřování porozumění emocím u předškolních dětí po absolvování intervence. A na druhé úrovni, jaké možnosti a možné omezení vznikají v prostředí státní mateřské školy pro tyto aktivity, aby byly zařazeny do běžného režimu státních mateřských škol. Data jsme získávali prostřednictvím individuálních strukturovaných rozhovorů, terénních zápisků a byla poté zpracovávána metodou otevřeného kódování. |
|
dc.format |
79 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociálně emoční učení
|
cs |
dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
státní mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
social emotional education
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
state kindergarten
|
en |
dc.subject |
SEL
|
en |
dc.title |
Aplikace konceptu sociálně emočního učení ve státní mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Application of the Social Emotional Learning Concept in a State Kindergarten |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2022-05-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work deals with work with emotions in state kindergarten for preschool children. We focus on understanding not only the emotions of preschool children, but also the situations and manifestations they evoke. We also want to focus on the development and support of the concept of social and social learning in the Czech Republic. The theoretical part of the diploma thesis presents the environment of the state kindergarten and the documents that shape it, it also deals with the specifics of the development of preschool children with an orientation to social emotional learning. In the last part we define the concept of social emotional learning, we present models and programs occurring in our territory. To carry out the research, we have created our own practical part - an intervention that demonstrates activities that are based on the concept of social-emotional learning. The research part is focused on a qualitative study, which seeks to use a pedagogical experiment to examine at one level how they affect specific activities to change the expression of understanding of emotions in preschool children after the intervention. And at the second level, possibilities and possible limitations arise in the environment of the state kindergarten for these activities to be included in the normal regime of state kindergartens. We obtained data through individual structured interviews, field notes and were then processed by the method of thematic analysis |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
60649
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2022-04-14 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account