Řešení projevů agresivity ve třídních kolektivech na základní škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Valášková, Gabriela
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:54Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:54Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51732
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá řešením agresivity ve třídních kolektivech na základních školách okresu Uherské Hradiště. V teoretické části jsou popsány pojmy týkající se agrese, agresivity, šikany a rozdílů mezi nimi. Přiblíženy jsou druhy a dělení agresivity, včetně aktérů, kteří se agrese účastní. Dále pak popisuje prevenci a řešení agresivity ve školním prostředí. Praktická část zjišťuje na základě námi zvoleného kvantitativního přístupu řešení agresivity učiteli. Výzkum byl realizován pomocí dotazníkového šetření, jehož výsledky a možná doporučení pro praxi jsou prezentovány v závěru práce. |
|
dc.format |
76 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
agrese
|
cs |
dc.subject |
agresivita
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
aggression
|
en |
dc.subject |
aggressiveness
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
elementary school
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.title |
Řešení projevů agresivity ve třídních kolektivech na základní škole |
|
dc.title.alternative |
Dealing with Manifestations of Aggression in Class Groups at a Primary School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2022-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the solution to aggression in-class collective in elementary schools situated in district Uherské Hradiště. The theoretical part describes terms related to aggression, aggressiveness, bullying, and the difference between these terms. Closely described are types and divisions of aggression including the actors involved. Further describes prevention and solution to aggression in a school environment. The practical part of the thesis finds out based on our chosen qualitative approach, the solution to aggression by teachers. The research was conducted using a questionnaire survey, the results and possible recommendations for practice are presented at the end of the thesis. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
60746
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2022-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account