Sociální vztahy ve školní třídě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Kapitánová, Erika
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:53Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:53Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51707
|
|
dc.description.abstract |
Práce s programem SOCIOKLIMA nabízí základní online diagnostiku i podrobná zjištění k pochopení kontextu soužití žáků ve třídě. Bakalářská práce nese název Sociální vztahy ve školní třídě a účelem tohoto výzkumu bylo odhalit projevy chování zastoupené žáky vybraných 4. tříd základní školy, včetně míry subkategorie jednotlivých projevů chování. Taktéž nás zajímalo, jaká je míra sociálního začlenění žáků. V sebehodnotící části nás zajímalo, jak se liší pohled subjektivního "JÁ a reálného "JÁ a jaká je preference ideálního "JÁ u žáků vybraných 4. tříd základní školy. Byly shromážděny výsledky z programu SOCIOKLIMA, s předpokladem převládající míry kladného chování ve třídách. Naše zjištění ukázalo optimální míru sociálního začlenění. Zajímavým zjištěním bylo i srovnání výsledků subjektivního vnímání svého "JÁ a pohledu z pozice spolužáků. |
|
dc.format |
77 (116 998 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sociální vztahy
|
cs |
dc.subject |
školní prostředí
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
sebehodnocení
|
cs |
dc.subject |
SOCIOKLIMA
|
cs |
dc.subject |
Social relations
|
en |
dc.subject |
school environment
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
self-evaluation
|
en |
dc.subject |
SOCIOKLIMA
|
en |
dc.title |
Sociální vztahy ve školní třídě |
|
dc.title.alternative |
Social Relations in a Classroom |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2022-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
Work with the SOCIOKLIMA program offers basic online diagnostics as well as detailed understanding the context of pupils' coexistence in the classroom. Title of the bachelor thesis is Social relations in the classroom. The purpose of this research was to reveal the manifestations of pupil´s behavior in selected 4th grades of primary school, including the degree of subcategory of individual behaviors. We were also interested in the level of pupil´s social inclusion. In the part of self-assessment, we were interested in the differences between view of the subjective 'I' compare to the real 'I' and what is the preference of the ideal 'I' of pupils in selected 4th grades of primary school. Results from the SOCIOKLIMA program were collected, assuming a prevailing degree of positive behavior in the classrooms. Our findings proved an optimal level of social inclusion. Another interesting discovery was the comparison of the results in the subjective perception of the own "I" and the views from positions of classmates. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
61439
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2022-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account