dc.contributor.advisor |
Matušů, Renáta
|
|
dc.contributor.author |
Jelínková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:53Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:53Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51703
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se problematikou participace rodičů na přípravě dítěte na vstup do základní školy. Teoretická část práce charakterizuje dítě předškolního věku a jeho vývoj před nástupem do základní školy, vymezuje pojmy školní zralost a připravenost, objasňuje proces přechodu na základní školu, zabývá se zápisem, odkladem povinné školní docházky a adaptací na školu. Dále tato část analyzuje roli rodiče, vztah školy a rodiny a jejich vzájemnou spolupráci. Empirická část práce představuje kvalitativně orientovaný výzkum, ve kterém je prostřednictvím polostrukturovaného interview s rodiči dětí předškolního věku zjišťováno, jak probíhá příprava dítěte na vstup do základní školy v rodinném prostředí. |
|
dc.format |
72 s. (100 663 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vstup do základní školy
|
cs |
dc.subject |
školní připravenost
|
cs |
dc.subject |
role rodiče
|
cs |
dc.subject |
spolupráce školy a rodiny
|
cs |
dc.subject |
entrance to primary school
|
en |
dc.subject |
school readiness
|
en |
dc.subject |
parent role
|
en |
dc.subject |
cooperation between school and family
|
en |
dc.title |
Participace rodičů na přípravě dítěte na vstup do základní školy |
|
dc.title.alternative |
Participation of parents in preparing a child for primary school |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2022-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis has a theoretical-empirical character and deals with the participation of parents in preparing a child to enter primary school. The theoretical part of the thesis characterizes the preschool child and his development before entering primary school, defines the concepts of school maturity and readiness, clarifies the process of transition to primary school, including enrolment, postponement of compulsory school attendance and adaptation to school. Furthermore, this part analyzes the role of parent, the relationship between school and family and cooperation between them. The empirical part of the thesis includes qualitatively oriented research, in which was by a semi-structured interview with parents of preschool children found out how the child is being prepared to enter primary school in a family environment. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
59895
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-29 |
|