Případová studie práce s publikem v Krajské galerii výtvarného umění ve Zlíně
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Maňasová Hradská, Helena
|
|
dc.contributor.advisor |
Stanická, Silvie
|
|
dc.contributor.author |
Pribylová, Katarína
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:52Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:52Z |
|
dc.date.issued |
2021-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51689
|
|
dc.description.abstract |
Případová studie práce s publikem v Krajské galerii výtvarného umění ve Zlíně se zaměřuje na oblast rozvoje a zapojení publika a hodnocení procesů v galerii. Cílem studie bylo zvýšit přístupnost galerie a pokusit se pochopit postoje, názory a vize zaměstnanců, preference publika a popsat faktory ovlivňující návštěvnický zážitek, především roli nových technologií jako je rozšířená realita ve výstavní praxi. Výsledkem je soubor doporučení pro zlepšení přístupnosti galerie, s ohledem na šíři a složitosti tématu vzhledem k měnící se definici role kulturních institucí v našem regionu, postkomunistickému kontextu a konfrontaci potřeb a přání instituce a publika. |
|
dc.format |
104 s. (189 739 znaků) |
|
dc.language.iso |
sk |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
publikum
|
cs |
dc.subject |
práce s publikem
|
cs |
dc.subject |
zapojení publika
|
cs |
dc.subject |
muzeum umění
|
cs |
dc.subject |
galerie
|
cs |
dc.subject |
Krajská galerie výtvarného umění ve Zlíně
|
cs |
dc.subject |
KGVUZ
|
cs |
dc.subject |
rozšířená realita
|
cs |
dc.subject |
AR
|
cs |
dc.subject |
audience
|
en |
dc.subject |
audience development
|
en |
dc.subject |
audience engagement
|
en |
dc.subject |
art museum
|
en |
dc.subject |
gallery
|
en |
dc.subject |
Regional Gallery of Fine Arts in Zlin
|
en |
dc.subject |
KGVUZ
|
en |
dc.subject |
augmented reality
|
en |
dc.subject |
AR
|
en |
dc.title |
Případová studie práce s publikem v Krajské galerii výtvarného umění ve Zlíně |
|
dc.title.alternative |
Audience Development |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.date.accepted |
2022-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The case study of the Regional Gallery of Fine Arts in Zlin in the field of audience development and audience engagement is focused on evaluating the processes in the gallery. The aim of the study was to increase the accessibility of the gallery and try to understand attitudes, opinions and vision of employees, preferences of the audience and describe factors that affect visitor experience, mainly the role of the new technologies as augmented reality in the exhibition praxis. The outcome is a set of recommendations for improving the accessibility of the gallery. However, the topic is much more complex because of the changing role of cultural institutions in our region, the post-communist context and the confrontation of the needs and wishes of the institution and audience. |
|
dc.description.department |
Arts Management |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Arts Management |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Arts Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Arts Management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Arts Management |
en |
dc.identifier.stag |
60458
|
|
dc.date.submitted |
2022-05-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account