Důvody žen a mužů k výběru povolání učitele mateřské školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Horníčková, Beata
|
|
dc.contributor.author |
Pavelková, Nela
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:52Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:52Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51678
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá důvody, které vedly ženy a muže k výběru povolání učitele mateřské školy. Teoretická část bakalářské práce sumarizuje poznatky související s ženami a muži ve sborech učitelů mateřských škol. Dále je definován pojem gender a pojmy úzce související. Teoretická část se zabývá povoláním učitele mateřské školy a problémy, jako jsou semiprofese či feminizace učitelského povolání. Cílem praktické části bakalářské práce je zjistit, jaké jsou důvody žen a mužů pro výběr povolání učitele mateřské školy. Dále se praktická část zabývá rozdíly ve vztahu k dětem s ohledem na gender učitele, zjišťuje, jak je vnímána genderová role učitele v mateřské škole a zabývá se příčinami vysoké feminizace učitelského sboru mateřských škol dle učitelek a učitelů mateřských škol. |
|
dc.format |
LIV (79 572) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
genderové stereotypy
|
cs |
dc.subject |
prestiž učitelského povolání
|
cs |
dc.subject |
profesní identita
|
cs |
dc.subject |
gender stereotypes
|
en |
dc.subject |
prestige of the teaching profession
|
en |
dc.subject |
professional identity
|
en |
dc.title |
Důvody žen a mužů k výběru povolání učitele mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
Reasons for women and men for choosing the profession of kindergarten teacher |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gavora, Peter |
|
dc.date.accepted |
2022-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the reasons that led women and men to choose the profession of kindergarten teacher. The theoretical part of the bachelor thesis summarizes the knowledge related to women and men in kindergartens of kindergarten teachers. The term gender is also defined and closely related concepts. In the theoretical part we also deal with the profession of kindergarten teacher and problems such as semi-professions or feminization of the teaching profession. The aim of the practical part of the bachelor thesis is to find out what are the reasons for women and men to choose the profession of kindergarten teacher. The practical part deals with the differences in relation to children with respect to gender of the teachers, finds out how the gender role of teachers in the kindergarten is perceived and deals with the causes of high feminization of kindergarten teachers according to kindergarten teachers. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
60209
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account