dc.contributor.advisor |
Matušů, Renáta
|
|
dc.contributor.author |
Vaculíková, Aneta
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:51Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:51Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51658
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá odolností vůči stresu u studentů učitelství pro mateřské školy. Věnuje se definování odolnosti vůči stresu, problematice stresu a také důležité prevenci jako je duševní hygiena. Praktická část má kvantitativní design výzkumu, přičemž cílem výzkumu je zmapovat míru odolnosti vůči stresu u vysokoškolských studentů učitelství pro mateřské školy, dále zjistit míru odolnosti podle vnímané studijní úspěšnosti, rozdíl v odolnosti podle prožívaného stresu, dosaženého vzdělání, ročníků studia a formy studia. Pro zjištění míry odolnosti byl využit ověřený dotazník CD-RISC 25. |
|
dc.format |
62 s. (86 521 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Odolnost vůči stresu
|
cs |
dc.subject |
Resilience
|
cs |
dc.subject |
Stres
|
cs |
dc.subject |
Copingové strategie
|
cs |
dc.subject |
Stress Resilience
|
en |
dc.subject |
Resilience
|
en |
dc.subject |
Stress
|
en |
dc.subject |
Coping strategy
|
en |
dc.title |
Odolnost vůči stresu u studentů učitelství pro mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
Stress Resilience in College Students of Kindergarten Pedagogy |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Machová, Anita |
|
dc.date.accepted |
2022-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis deals with stress resilience in/among university students of preschool pedagogy. In my bachelor´s thesis I focus on the definition of stress resilience, stress problems and importance of prevention, such as mental hygiene. The practical part has a quantitative research design, and the aim of the research is to map the degree of stress resiliance among university students of preschool pedagogy, to determine the degree of stress resiliance according to perceived academic success, to evaluate differences in students' stress resilience according to educational attainment of students, year of university study and a form of study. A validated CD-RISC 25 questionnaire was used to determine the degree of resilience. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
60224
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-26 |
|