Řízení školy pohledem učitelek mateřských škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Hasoňová, Saskia
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:49Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:49Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51622
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce se věnuje tématu řízení školy. Teoretická část prezentuje koncept leadershipu v kontextu řízení mateřské školy a představuje sumarizaci poznatků o pracovní náplni ředitele mateřské školy. V praktické části je prezentováno výzkumné šetření, které bylo realizováno s využitím polostrukturovaného interview a tematického psaní s učitelkami mateřských škol. V závěru jsou interpretovány a analyzovány výsledky výzkumu, také odpovědi na výzkumné otázky. |
|
dc.format |
77 s. (146 744) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
školský management
|
cs |
dc.subject |
leader
|
cs |
dc.subject |
leadership
|
cs |
dc.subject |
řídící styl
|
cs |
dc.subject |
strategické plánování
|
cs |
dc.subject |
school management
|
en |
dc.subject |
leader
|
en |
dc.subject |
leadership
|
en |
dc.subject |
management style
|
en |
dc.subject |
strategic planning
|
en |
dc.title |
Řízení školy pohledem učitelek mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
School Management from the Kindergarten Teachers' Perspective |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2022-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The presented diploma thesis deals with a topic School Management from the Kindergarten Teachers' Perspective. The theoretical part presents the concept of leadership in the context of kindergarten management and it presents a summary of theoretical knowledge of the job description of the kindergarten principal. The empirical part presents a research survey, which was conducted using semi-structured interview and thematic writing with kindergarten teachers. In the conclusion, the research results and answers to research questions are interpreted and analysed. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
60161
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2022-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account