Názory učitelů základních škol na distanční vzdělávání v době pandemie

DSpace Repository

Language: English čeština 

Názory učitelů základních škol na distanční vzdělávání v době pandemie

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wiegerová, Adriana
dc.contributor.author Frdlíková, Vendula
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:49Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:49Z
dc.date.issued 2021-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51611
dc.description.abstract Předložená diplomová práce se zaměřuje na zjišťování názorů učitelů na distanční vzdělávání v době pandemie. Distanční vzdělávání je tématem, které bylo v posledních dvou letech diskutováno v různých souvislostech. Cílem diplomové práce bylo sumarizovat o distančním vzdělávání teoretické poznatky a realizovat výzkumné šetření mezi učiteli prvního stupně základních škol. Výzkum byl realizován na vzorku 300 respondentů ve dvou fázích. V první fázi byl využit škálový dotazník a ve druhé strukturované interview. Z analýzy dat bylo zjištěno, že distanční vzdělávání učitelé hodnotí jak pozitivně, tak i negativně. Učitelé vyučovali převážně kombinací online a off-line výuky. Dále prokazatelně došlo u učitelů ke zlepšení dovedností v oblasti digitálních technologiích a různých aplikacích, či programech souvisejících s distančním vzděláváním. Distanční vzdělávání považují za novou cestu ve vzdělávání.
dc.format 104 s. (140 874)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject distanční vzdělávání cs
dc.subject digitální technologie cs
dc.subject digitální gramotnost cs
dc.subject formy distančního vzdělávání cs
dc.subject e-komunikace cs
dc.subject distance education en
dc.subject digital technologies en
dc.subject digital literacy en
dc.subject forms of distance education en
dc.subject e-communications en
dc.title Názory učitelů základních škol na distanční vzdělávání v době pandemie
dc.title.alternative Reflections of Elementary School Teachers on Distance Education in the Times of Pandemic
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Fenyková, Petra
dc.date.accepted 2022-05-24
dc.description.abstract-translated The presented thesis focuses on finding teachers' view on distance education in the times of pandemic. Distance education is a topic that has been discussed in various contexts over the last two years. The goal of this diploma thesis was to summarize the theoretical knowledge about it and to conduct a research between elementary school teachers. The research was conducted on a sample of 300 teachers in two phases. During the first phase, a scaled questionnaire was used and a structured interview during the second phase. The data analysis revealed that teachers evaluate the distance education both positively and negatively. Teachers were teaching mostly a combination of online and offline education. Further, it is also demonstrable that teachers got better in digital technologies and in a variety of applications or programs connected to distance education. They find distance education to be a new way in education.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 60123
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2022-04-20


Files in this item

Files Size Format View Description
frdlíková_2022_dp.pdf 3.053Mb PDF View/Open None
frdlíková_2022_op.pdf 356.6Kb PDF View/Open None
frdlíková_2022_vp.pdf 150.4Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account