Sebepojetí žáků devátých tříd ve vztahu k volbě budoucího profesionálního zaměření
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Dřevojánek, Radek
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:48Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:48Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51574
|
|
dc.description.abstract |
Tématem bakalářské práce je sebepojetí žáků devátých tříd vzhledem k rozhodování jejich volbě budoucího profesního zaměření. Cílem bakalářské práce je zjistit jaké faktory ovlivňují žáky devátých tříd pří výběru jejich střední školy a tím i jejich budoucího zaměstnání. Cíle jsou naplňovány pomocí výzkumu, který je realizován dotazníkovým šetření na dvou základních školách ve Zlínském kraji. Přínosná zjištění tohoto výzkumu jsou uvedena a diskutována v závěrečné části práce. |
|
dc.format |
74 s. (81 356 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Adolescence
|
cs |
dc.subject |
žáci 9. třídy
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
sebepojetí
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
volba povolání
|
cs |
dc.subject |
Adolescence or pupils of the 9th grade
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
self-concept
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
choice of profession
|
en |
dc.title |
Sebepojetí žáků devátých tříd ve vztahu k volbě budoucího profesionálního zaměření |
|
dc.title.alternative |
Self-Concept of Ninth Graders in Relation to the Choice of Future Professional Orientation |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petr Šafránková, Anna |
|
dc.date.accepted |
2022-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of the bachelor thesis is the self-concept of ninth grade pupils with regard to the decision of their choice of future professional focus. The aim of the bachelor thesis is to find out what factors influence ninth-grade pupils when choosing their secondary school and thus their future employment. The objectives are fulfilled through research, which is carried out by a questionnaire survey at two elementary schools in the Zlín Region. The beneficial findings of this research are presented and discussed in the final part of the the-sis. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
61414
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2022-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account