Postavení mravní výchovy v kurikulu prvního stupně základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jirásek, Ivo
|
|
dc.contributor.author |
Dorňáková, Aneta
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:46Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:46Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51546
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na zjišťování postavení mravní výchovy v kurikulu prvního stupně základní školy. V teoretické části práce jsou sumarizovány poznatky o mravní výchově na základních školách. V části praktické byl použit kvalitativní výzkum, při kterém došlo k realizování polostrukturovaných rozhovorů s paními učitelkami na prvním stupni. Dále byly rozhovory analyzovány a interpretovány pomocí interpretativní fenomenologické analýzy. Jako druhá výzkumná metoda byla zvolena obsahová analýza Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a dvou Školních vzdělávacích programů. Z výsledků vyplývá, že záměrný rozvoj mravní stránky žáků v RVP ZV i ŠVP je neucelený, nachází se napříč Vzdělávacími oblastmi i Průřezovými tématy. Z rozhovorů byly zjištěny bohaté zkušenosti paní učitelek s realizací mravní výchovy na prvním stupni základní školy. |
|
dc.format |
91 s. (180 921 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mravní výchova
|
cs |
dc.subject |
kurikulum prvního stupně ZŠ
|
cs |
dc.subject |
chování žáků
|
cs |
dc.subject |
mravní vztahy
|
cs |
dc.subject |
moral education
|
en |
dc.subject |
primary school curriculum
|
en |
dc.subject |
pupils' behaviour
|
en |
dc.subject |
moral relations
|
en |
dc.title |
Postavení mravní výchovy v kurikulu prvního stupně základní školy |
|
dc.title.alternative |
The Disposition of Moral Education in the Curricula of the First Stage of Primary School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukšík, Ivan |
|
dc.date.accepted |
2022-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is focused on finding out the position of moral education in the curriculum of the first stage of primary school. The theoretical part of the thesis summarizes the knowledge about moral education in primary schools. In the practical part, qualitative research was used to conduct semi-structured interviews with teachers in the first grade. Furthermore, the interviews were analysed and interpreted using interpretative phenomenological analysis. The second research method chosen was content analysis of the Framework Curriculum for Primary Education and the two School Curriculum Frameworks. The results show that the intentional development of pupils' morality in both the Framework of Primary Education and the School Curriculum is disjointed, located across the Educational Areas and the Cross-Cutting Themes. The interviews revealed the teachers' rich experience in implementing moral education at the first stage of primary school. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
60122
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2022-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account