Rozvoj sociálních dovedností dětí předškolního věku z pohledu učitele
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Tallová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Kadlčková, Gabriela
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:46Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:46Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51538
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá tématem sociálních dovedností dětí předškolního věku. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá pojmem sociální dovednost. Dále také shrnuje poznatky o sociálním vývoji dítěte předškolního věku, o socializaci dítěte a popisuje rozvoj sociálních dovedností. V praktické části jsou uvedeny výsledky kvantitativně orientovaného výzkumu, který byl realizován formou dotazníkového šetření. Cílem této práce bylo zjistit, jaký pohled mají na rozvoj sociálních dovedností dětí učitelé mateřských škol. |
|
dc.format |
65 s. (86 350 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
prosociální chování
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
sociální dovednost
|
cs |
dc.subject |
sociální učení
|
cs |
dc.subject |
prosocial behavior
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
social skill
|
en |
dc.subject |
social learning
|
en |
dc.title |
Rozvoj sociálních dovedností dětí předškolního věku z pohledu učitele |
|
dc.title.alternative |
Development of social skills of preschool children from the teacher´s point of view |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jirásek, Ivo |
|
dc.date.accepted |
2022-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the topic of social skills of preschool children. The work is divided into two parts, the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the concept of social skill. It also further summarizes the knowledge about the social development of a preschool child, about the child´s socialization and describes the development of social skills. In the practical part we present the results of quantitatively oriented research, which was carried out in the form of a questionnaire survey. The aim of thesis was to find out what kind of view the preschool teachers have on the development of children´s social skills. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
60190
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account