Reklamní stereotyp ženy-pečovatelky v kontextu covidové pandemie

DSpace Repository

Language: English čeština 

Reklamní stereotyp ženy-pečovatelky v kontextu covidové pandemie

Show simple item record

dc.contributor.advisor Káčerková, Eliška
dc.contributor.author Opršalová, Ivana
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:45Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:45Z
dc.date.issued 2022-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51523
dc.description.abstract Diplomová práce si vytkla za cíl teoreticky zmapovat problematiku televizní reklamy jako pevné součásti komunikačního mixu, její zásadní atributy, benefity a úskalí, spolu s tématikou stereotypů, respektive genderových stereotypů a jejich rolí nejen v televizní reklamě, ale i v praktickém životě a veřejném diskurzu. Kvalitativní výzkum, realizovaný formou polostrukturovaných rozhovorů se zaměstnanými matkami dětí prvního stupně ZŠ, měl za cíl postihnout motivy, názory a zkušenosti z řešení restrikcí způsobených pandemií koronaviru Covid- 19 v rámci rodinné praxe. Druhá část výzkumu se zaměřila na reflexi názorů a postojů participantek k televizní reklamě, jejím schématům a zobrazovaným rolím, konkrétně stereotypu matky pečovatelky. V projektové části jsou postiženy některé aktuální trendy, přání a očekávání směrem k televizní reklamě a marketingové komunikaci obecně, interpretované na základě provedeného výzkumu, sumarizované do podoby tematického desatera klíčových a potenciálně nosných výzev pro zadavatele současné televizní reklamy.
dc.format 132 s. (241 517 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Marketingová komunikace cs
dc.subject komunikační mix cs
dc.subject televizní reklama cs
dc.subject stereotypy cs
dc.subject gender cs
dc.subject genderové stereotypy cs
dc.subject reklamní stereotyp matky pečovatelky cs
dc.subject pandemie Covid-19 cs
dc.subject distanční výuka cs
dc.subject rodinná pandemická praxe cs
dc.subject Marketing communication en
dc.subject communication mix en
dc.subject television advertisement en
dc.subject stereotypes en
dc.subject gender en
dc.subject gender stereotyes en
dc.subject advertising stereotype of caregiver mother en
dc.subject COVID-19 pandemic en
dc.subject distance learning en
dc.subject family pandemic practice en
dc.title Reklamní stereotyp ženy-pečovatelky v kontextu covidové pandemie
dc.title.alternative Advertising Stereotype of Female Caregivers in the Context of the Covid Pandemic
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Zábojová, Romana
dc.date.accepted 2022-05-25
dc.description.abstract-translated The diploma thesis aims to survey the problematics of television advertisement as an essential part of the communication mix, its attributes, benefits and disadvantages, together with the topic of stereotypes, i.e. gender stereotypes and their roles not only in television advertisement but also in the practical life and public discourse. The qualitative research realised through semi-structured interviews with employed mothers of children who attend junior elementary school has aimed to map motives, opinions and experience with dealing with the restrictions caused by the COVID-19 pandemic from within their practical family lives. The second part focuses on the analysis of attitudes of the interviewees towards the television advertisement, its schemes and portrayed roles, specifically the image of caregiver mother. In the project part there are included some current trends, wishes and expectations towards the television advertisement and marketing communication in general and they are interpreted on the basis of the conducted research, summarised into a themed ten-point checklist of key challenges for the ordering parties of current television advertisement.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 62505
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2022-04-14


Files in this item

Files Size Format View Description
opršalová_2022_dp.pdf 2.089Mb PDF View/Open None
opršalová_2022_op.doc 126.5Kb Unknown View/Open None
opršalová_2022_vp.pdf 143.7Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account