dc.contributor.advisor |
Radvan, Eduard
|
|
dc.contributor.author |
Hořava, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T09:49:40Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T09:49:40Z |
|
dc.date.issued |
2008-03-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/5151
|
|
dc.description.abstract |
Cílem mé diplomové práce je přehledné shrnutí dějin, vývoje a klíčových témat sociálního učení Církve ve srovnání s dnes dominantním pojetím hospodářského pokroku. Vycházím ze základních dokumentů sociálního učení s cílem ukázat je jako možnou křesťanskou alternativu. Zkoumám vnímání sociálních otázek v českých křesťanských periodicích. Ukazuje se, že spíše než tradiční témata sociálního učení jako je práce, vlastnictví a sociální konflikt, v nich převládají úvahy nad environmentálními problémy a dopady globalizace. V závěrečné kapitole se zamýšlím nad možností použít sociální učení jako inspiraci pro sociální pedagogiku; instituce, které byly tradičně oporou při předávání křesťanských hodnot mohou být významnou pomocí pro udržení kritické distance proti lákadlům pouhého růstu. |
cs |
dc.format |
89 s. |
cs |
dc.format.extent |
591098 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Křesťanství
|
cs |
dc.subject |
sociální učení
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
pokrok
|
cs |
dc.subject |
hospodářský růst
|
cs |
dc.subject |
Christianity
|
en |
dc.subject |
social teaching
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.subject |
progress
|
en |
dc.subject |
economic growth.89 s
|
en |
dc.title |
Sociální učení římskokatolické církve a idea hospodářského pokroku |
cs |
dc.title.alternative |
Social Teaching of Roman Catholic Church and the Idea of Economical Progress |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šigut, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2008-05-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The purpose of my thesis is to review history, development and crucial topics of social teaching of the Church. I compare it with the concept of economic progress which is dominating in late modern view on the progress as such. I work with basic documents of the social teaching in order to offer possible Christian alternative to purely economic progress. I also demonstrate importance of social topics in Czech Christian journals and I conclude that they concern rather recent environmental question and globalization than traditional topics like work, ownership or social conflict. In final chapter I offer the social teaching as an inspiration for social pedagogy. I suggest that institutions, like family and community, traditionally perceived as basis for transmission of Christian values can powerful support for keeping critical distance from temptations of society based on pure economic growth. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/157
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1009179
|
|
dc.date.assigned |
2006-11-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
sociální učení církve
|
cs |
local.subject |
social doctrine of the Church
|
en |