dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Slováková, Alena
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:44Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:44Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51483
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná bakalářská práce s názvem "Badatelsky orientované vzdělávání v mateřské škole pohledem budoucích učitelů mateřských škol" pojednává o postojích budoucích učitelů mateřských škol k badatelsky orientovanému vzdělávání. Tato práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je nejprve zmíněna profesní příprava učitele, a to spolu s profesním přesvědčením, na jehož základě se budoucí učitelé rozhodují, zda budou badatelsky orientované vzdělávání zařazovat do výchovně-vzdělávacího procesu. V návaznosti na to budou představeny jeho principy pro využití v mateřské škole. Druhá část práce se věnuje samotnému výzkumu, pro něhož byl zvolen kvantitativní design výzkumu. Data byla sesbírána za využití metody škálového dotazníku, a následně graficky znázorněna prostřednictvím tabulek a grafů. Z výzkumu vyplynulo, že budoucí učitelé mateřských škol jsou k realizaci badatelsky orientovaného vzdělávání otevření, nicméně nedisponují dostatečnými znalostmi pro jeho uplatňování. |
|
dc.format |
68 s. (80 107 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Badatelsky orientované vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
profesní příprava učitele
|
cs |
dc.subject |
profesní přesvědčení
|
cs |
dc.subject |
Inquiry-based learning
|
en |
dc.subject |
teacher vocational training
|
en |
dc.subject |
vocational beliefs
|
en |
dc.title |
Badatelsky orientované vzdělávání v mateřské škole pohledem budoucích učitelů mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
Preservice preschool teacher´s perspective on inquiry-based education in kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Fenyková, Petra |
|
dc.date.accepted |
2022-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The present bachelor thesis titled "Inquiry-Based Learning In Kindergarten As Viewed By Future Kindergarten Teachers" deals with the positions of future kindergarten teachers in respect of inquiry-based education. The thesis is split in two parts - theoretical and practical. The theoretical part starts by referring to the vocational training of teachers, based on which teachers decide whether they will include inquiry-based learning in the educational process. Following this, the principles for the use of inquiry-based learning are presented. The second part of the thesis focuses on the research itself, for which the method of quantitative research was used. The data was collected using a scaled questionnaire method, and then graphically represented through tables and charts. The research shows that future kindergarten teachers are open to using inquiry-based learning, but lack the required knowledge to apply it. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
60216
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-29 |
|