Badatelsky orientované vzdělávání v mateřské škole pohledem budoucích učitelů mateřských škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Badatelsky orientované vzdělávání v mateřské škole pohledem budoucích učitelů mateřských škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Hana
dc.contributor.author Slováková, Alena
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:44Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:44Z
dc.date.issued 2021-10-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51483
dc.description.abstract Předkládaná bakalářská práce s názvem "Badatelsky orientované vzdělávání v mateřské škole pohledem budoucích učitelů mateřských škol" pojednává o postojích budoucích učitelů mateřských škol k badatelsky orientovanému vzdělávání. Tato práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je nejprve zmíněna profesní příprava učitele, a to spolu s profesním přesvědčením, na jehož základě se budoucí učitelé rozhodují, zda budou badatelsky orientované vzdělávání zařazovat do výchovně-vzdělávacího procesu. V návaznosti na to budou představeny jeho principy pro využití v mateřské škole. Druhá část práce se věnuje samotnému výzkumu, pro něhož byl zvolen kvantitativní design výzkumu. Data byla sesbírána za využití metody škálového dotazníku, a následně graficky znázorněna prostřednictvím tabulek a grafů. Z výzkumu vyplynulo, že budoucí učitelé mateřských škol jsou k realizaci badatelsky orientovaného vzdělávání otevření, nicméně nedisponují dostatečnými znalostmi pro jeho uplatňování.
dc.format 68 s. (80 107 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Badatelsky orientované vzdělávání cs
dc.subject profesní příprava učitele cs
dc.subject profesní přesvědčení cs
dc.subject Inquiry-based learning en
dc.subject teacher vocational training en
dc.subject vocational beliefs en
dc.title Badatelsky orientované vzdělávání v mateřské škole pohledem budoucích učitelů mateřských škol
dc.title.alternative Preservice preschool teacher´s perspective on inquiry-based education in kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Fenyková, Petra
dc.date.accepted 2022-06-06
dc.description.abstract-translated The present bachelor thesis titled "Inquiry-Based Learning In Kindergarten As Viewed By Future Kindergarten Teachers" deals with the positions of future kindergarten teachers in respect of inquiry-based education. The thesis is split in two parts - theoretical and practical. The theoretical part starts by referring to the vocational training of teachers, based on which teachers decide whether they will include inquiry-based learning in the educational process. Following this, the principles for the use of inquiry-based learning are presented. The second part of the thesis focuses on the research itself, for which the method of quantitative research was used. The data was collected using a scaled questionnaire method, and then graphically represented through tables and charts. The research shows that future kindergarten teachers are open to using inquiry-based learning, but lack the required knowledge to apply it.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 60216
dc.date.submitted 2022-04-29


Files in this item

Files Size Format View Description
slováková_2022_dp.pdf 2.773Mb PDF View/Open None
slováková_2022_op.pdf 354.8Kb PDF View/Open None
slováková_2022_vp.pdf 330.6Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account